Hur man kör ifrån en björn

Tjenare Mike!

Som jag sagt tycker jag det är härligt att du har sån glöd och du inte tappade sugen efter Anderstorp. Det började lite trevande men det går absolut åt rätt håll! Att få avklarat ta licens, köra första gången på bana, kränga sina första däck, inhandla sina första verktyg, köpa en rejsbuss, köra två kval, ställa upp i SM, vurpa ordentligt samt se sin hoj ta eld under loppet av fem dagar är en bedrift av större mått.

Vill passa på att officiellt tacka Mike med fru för all hjälp under Anderstorp. Jag hade lovat att fixa allt mekande men då jag var invalid till den milda grad att jag knappt kunde röra mig fick Mike sköta allt detta både på sin egen och min hoj.

Mycket träning är inplanerad och det kommer snart gå ordentligt fort, men som jag sagt tidigare - Mike, du kommer aldrig bli snabbare än mig ;)

Ses på fredag...

Hänvisar till mitt svar i del tre av den här följetången.

Kul med folk som har attityd på rätt sätt :tummenupp
Du uppmuntrar säkert många fler att börja än Swedie (förlåt) som kör som en raket. Kanske att man törs kravla sig fram och prova när man ser att det finns mänskliga förmågor också.
Ska också i ärlighetens namn säga att jag hade aldrig förväntat mig denna sortens ödmjukhet med tanke på dina tidigare inlägg, all heder åt dig.

Ja det känns ju skönt och enligt Chrille så finns det ju tydligen ännu fler, jag bara undrar, var då??

Men jag är säker på att vi alla är betydligt snabbare efter denna säsong.

/M

Macho Woman skrev:
Tycker det är super att du finns Mike, så är det inte bara jag som är långsam! :tummenupp

Mike the bike skrev:
Ja det känns ju skönt och enligt Chrille så finns det ju tydligen ännu fler, jag bara undrar, var då??

...

Det där ska ni inte fundera så mycket på. När vi kamperar på Bikeweek är ni bra med i gänget vare sig ni är mitt i fältet eller i botten. Erfarenhet och varv i kroppen löser mycket.

Fråga folk som ni litar på när ni är ute. Be om tips o trix och testa nytt.

Chrille skrev:
Det där ska ni inte fundera så mycket på. När vi kamperar på Bikeweek är ni bra med i gänget vare sig ni är mitt i fältet eller i botten. Erfarenhet och varv i kroppen löser mycket.

Du menar "erfarenhet och sprit i kroppen löser mycket..."

/JPS

The spirit!

[Mike the bike]
Härlig läsning. Tycker att det är härligt o se en sådan spirit.
Har själv tävlat , dock i windsurfing och uppblevt nästan samma
chock, ute på tävlingsbanan! Då krävs det en del för att hålla
ihop delarna av sitt splittrade ego!
Kör hårt i sommar! Det är du värd :tummenupp

Vad är det för körningar på Bikeweek??

/M

Chrille skrev:

När är det, brukar många licensförare köra där??

Jörgen Player Special skrev:
Mycket gathojar och lite licens. Vi brukar få köra på eftermiddagarna uppdelat 4T och 2T. Men det är prisvärt och så är det ju lite sköjgrejer inne i KGA på kvällarna.

/JPS

Bromsa en bit efter 200-metersskylten med en 600'a på a-torp? Det tror jag inte ens cralle och pojkarna skulle försöka sig på :7peta
Men modigt :tummenupp

oFFkeFF skrev:
Bromsa en bit efter 200-metersskylten med en 600'a på a-torp? Det tror jag inte ens cralle och pojkarna skulle försöka sig på :7peta
Jorå det går även om man håller stumt... på 4:an :D

Det är ju inte så lätt att veta om man inte har nått att jämföra med, jag ville ju bara om.

Hade flyttat fram bromsningen hela veckan men säkert varit ca 50 meter ifrån innan, kanske mer.

Men såhär i efterhand känns det ju dumt, men nu vet jag till nästa gång 7-8 Augusti under EM

/M

oFFkeFF skrev:

Mike the bike skrev:
Det är ju inte så lätt att veta om man inte har nått att jämföra med, jag ville ju bara om.

Hade flyttat fram bromsningen hela veckan men säkert varit ca 50 meter ifrån innan, kanske mer.

Men såhär i efterhand känns det ju dumt, men nu vet jag till nästa gång 7-8 Augusti under EM

/M

Ett tips är att inte jobba så mycket med bromspunkter i början, utan att koncentrera dig på att åka i kurvorna så fort som möjligt. Bromsar du sent som fanken utan kontroll, så kommer du bara bromsa på dig, inte ha cykeln i ordning inför böjen och så kommer du åka sakta genom den. Bromsar du 3 meter tidigare och släpper bromsen 10 meter tidigare, bär du med dig mer fart.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026