Vantskruv
Övning ger färdighet
Det såg ut som han körde på en sten eller var det smågrus?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
HanneZ skrev:Hur fan får han stopp på den så snabbt och hur märker kameramannen att den andre kör av?
Ajuste, sånna har inte jagHoztic skrev:Backspeglar?![]()
Eller INTE våga i detta fallet.Pertan skrev:Om man aldrig gör fel hur vet man då vad som är rätt![]()
Man kan lära sig av andras misstagmen det är lite fegis att inte våga
![]()
Pertan skrev:Om man aldrig gör fel hur vet man då vad som är rätt![]()
Man kan lära sig av andras misstagmen det är lite fegis att inte våga
![]()
Hoztic skrev:Eh, va?Ska man inte bromsa i kurvor?
![]()
Suomalainen skrev:Prova bromsa med hyffsat nerlägg du...Bromsa gör man innan kurvan.
Suomalainen skrev:Prova bromsa med hyffsat nerlägg du...Bromsa gör man innan kurvan.
Hoztic skrev:Det har då gått alldeles utmärkt hittills iaf! Jag ser inga som helst fel med att bromsa i en kurva?![]()
P@trik skrev:Klart man kan bromsa med nerlägg i en sväng men man måste förstå hur bromsen fungerar och hur den påverkar motorcykeln.
Suomalainen skrev:Var bromsar du helst? Före, eller i kurvan?
John skrev:Sätter han ut foten, eller vad gör han?
LÄGG NER, i dubbel bemärkelse. ;D
RedFinn skrev:Både och i de flesta kurvor.
Imho är den viktigaste kunskapen/färdigheten du kan överföra från banan till gatan just att bromsa i kurvan. Vidare anser jag att det är det överlägset bästa botmedlet då man kommit för hårt in i kurvan.
Lönar sig verkligen att öva på.
Nja, ibland händer det saker när du redan är inne i kurvan som tvingar dig att bromsa. Om den du ligger bakom plötsligt gör något tokigt t ex. Så svårt är det inte att bromsa inne i kurvan att man inte skall göra det. Mjukt och lätt på bromsgreppet och i armarna är nyckelorden. Jag har testat många gånger och har aldrig råkat ut för tråkigheter på grund av det.peter R1 skrev:så om du kommer in för fort i en kurva o känner dikeskanten/lecakulorna närmar sej med stormsteg, så BROMSAR DU O SVÄNGER SAMTIDIGT??? Jag har testat den varianten allför många gånger o det slutar alltid med hjärtat i halsgropen. Cykeln rätar upp sej o vill gå rakt eller släpper Numer släpper jag bara av på gasen o trycker i en lägre växel och lägger ner.
Måste man bromsa i en kurva har man misslyckats med planering/spårval,
visst Rossi bromsar säkert i kurvorna men den killen gör andra saker oxo med hoj som vi andra dödliga aldrig kommer i närheten av.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |