Hur man inte avstryper en fugge

SwampT

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2010
Hoj
-04 Suzuki 650 Vstrom
Tja.

Efterssom det uppenbarligen finns / fanns någon som faktiskt tyckte att detta var en bra ide, och för att kanske få någon att dra på ett smilband.

När ni tycker att det är dags att avstrypa, sätta igen hålet i trotteln, då är silvertejp FEL metod. Det har inte i en förgasare att göra efterssom det i alla fall finns minst ett märke som inte tål bensin.
Det blir säkert kanon ett tag men stackaren som köper hojjen som ostrypt kommer vid fuggerengöringen riva sig i huvudet och undra varför alla fuggarna är fyllda med trådar och nån tunn skimmsliknande sak samt varfört allt i hela fuggen fastnar i allt när soppan dunstat.

Det är ett helvete att få rent å hojjen går som en potta skit.

Så silvertape i fugge = sälj fan inte hojjen till mig ok?

Trevlig säsongstart!

Hålet i trotteln är väl till för att släppa in luft i cylindrarna?
Inte undra på att motorn går skit, eller alls, om du tejpar igen det... :banana

Om du har ett hål i trotteln för ev låsningskruv som du tagit bort borde väl tejpen sättas på _utsidan_ också efter som det oftast är undertryck i förgasarna. :D

Kan väl säga att det var lite oklart var tejpen egentligen satt från början.

Det heter valve piston på utrikiska, svart pryl som åker upp å ner för att vara mer eller mindre i vägen i fuggen, Heter inte det trotteln? När vi va fjuniga moppe fuckon kallades den för det men klart de fuggarna såg ju lite annorlunda ut.

Det skall i alla fallinte vara tejp där.

Jag vill också bara förtydliga att jag inte har någonting att göra med hålens vara eller inte vara jag lade bara nån timme på att få bort klistret...

Hålen är allså inte de i botten utan ganska högt upp på så att säga tvären.

Jag har inte riktigt börjat fundera på om och hur det skall vara eller inte vara hål där men klart är att den döda tejpen inte skall vara där.

Last edited:
Småkul historia, och roligt skrivet... men för djävligt egentligen. Kolla viktiga bultar/muttrar, ffa bromssystem, hjulbultar, kedja, styre. Mongot kan ha varit på dom också, med nåt jävla allt-i-allo verktyg... trist om nåt viktigt lossnar i en kurva.:huvet

Man har ju kunnat haft förståelse för lite diverse spännande saker. Men hur kunde någon tro att det skulle vara en ljus idé med silvertejp i en förgasare? :hihi

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!