Hur man "förstör" en fin Retta

Mr.Rackel

Speedoman
Gick med
15 Jun 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Stunt Japanare
Har då som många andra fått för mig att fighta Rettan.
Vill ha den att se hyffsat original ut. Därför ingen omlackering, Gillar färgen som den är.

OBS! För plastfikusar. Jag har kvar originalkåporna så att ni kan sova gott :tummenupp

Ett litet snabbt projekt som kommer få en finare toutch nu när jag väl fått prova på fighter stilen.. Måste säga att det rockar :yoparty



Beställde Undertail från USA.. ingen vidare passform, Det enda som var bra på den var finish på lacken och då designen. Är samma som säljs av svenska återförsäljare, Skillanden är att jag gav 1490:- inkl frakt istället för 2390 + frakt :- :tummenupp

Ett bra tag med dremel i handen och lite originalplast undertray och nerkapad galsfiber undertail senare. Så satt den hyffsat på plats.


För att vara lite "egen" av ALLA med Acerbis Diamond framlykta. Så köpte jag två olika fabrikat och byggde ihop till ett.

1st Acerbis Diamond. 1st USA version. Behöll USA lykthus med 4st lampor och lite annan design. Monterad de blåa acerbisglasen, Samt övre skölden.

Har blåeloxerat Fatbarstyre. Och risers. Fick höja upp riser ytterligare 8mm då de tog i styrdämparen ( Som är viktig att ha kvar )
Använde original styrkrona. Som för många andra förstärktes med kemiskmetall.
Har byggt en egen kopplingswire, Kostade bara 100:- :tungan

Flyttat in hela kabelstammen från vänstersidan och in mitt framför ramen.

Byggt Ny hållare för instrumenten. Tycker många monterar dem för långtfram. Vilket stör litegrann. Då det sticker upp ovanför framlyktan allt för mkt.
Har dock ett problem, Med att instumentet ligger lite farligt till när man skall ha benen över styret. Likaså bromsvätskebehållaren.

Så blir att köra utan instrument, vid lite mer " jag vill vara cool och stunta" körning.

Nog om detta för tillfället , Bilderna får tala för sig själv.
Kommer nästa helg att bygga och montera ett helt nytt SpeedTech Highpipe system.
 

Bifogat

  • infästningliten.JPG
    infästningliten.JPG
    65 KB · Visningar: 220
  • bakliten.JPG
    bakliten.JPG
    55.1 KB · Visningar: 258
  • högersidaliten.JPG
    högersidaliten.JPG
    106.9 KB · Visningar: 383
  • snettframhliten.JPG
    snettframhliten.JPG
    71.3 KB · Visningar: 472
Ser grym ut men ska jag va ärlig gillar jag rettan MED kåpor ..

men men som alla vet : Smaken är som :arsele
 
Skitasnyggt för å va R1-fighter!! :tummenupp

Men håller med tidigare talare. Vet inte varför men jag gillar inte riktigt
R1an i streetfighter utförande. Tror det har något med ramen att göra :va
 
Såg ju bra ut det där:tummenupp

Fick du förlänga alla kablar till instrumenteringen eller?
 

Kommer nästa helg att bygga och montera ett helt nytt SpeedTech Highpipe system.

Tjipp tjopp! Ser ju stabilt ut det där. Men när du monterar det sprajlans nya systemet, är det då inklusive nya grenrör? För de ser ju lite taskiga ut nu, annars :tummenupp
 
Lyktan satt lite för långt ner för min smak

Annars såg den redigt schysst ut.

/Hagberg
 
Ser bra ut tycker jag! Den där generationen av Deltabox-ram gör sig bra utan kåpor!

Vad är det för slip-on som det står i din signatur att du bygger?
 
Tack för Cred :tummenupp Kommer som sagt att byggas vidare på , Bilder kommer att läggas in.

Har inte förlängt några kablar. Bara dragit om kabelstammen. Lite trixigt, Då det krävdes viss modifiering av t.ex plast ovanför kylaren. För att det inte skall ligga något i kläm.

Tycker själv att just R1an är väldigt lämplig för fighter, Med ramen, Den korta hjulbasen m.m ( Men då är jag åxå lite partisk :D )

Ang instrumenteringen på styrkronan. Hade svårt att se något bättre alternativ. Bortsett från att fälla in det i tanken. Vilket inte kändes som ett alternativ just för tillfället. Kan möjligtvis tänkas komma i framtiden. Eftersom en extra "stunt" tank är införskaffad.


Blir ett helt nytt avgassystem. Då inräknat grenrör.


Vill egentligen inte göra någon direkt reklam här i tråden men skall försöka ge ett svar på frågan om avgassystem:

Om ni är bekanta och känner till Atom Racing.
Då vet ni vad det är för kolfibersystem som vi tillverkar och säljer.
Speed Tech M Köpte nämligen upp den delen av företaget Atom Racing som tillverkar kolfibersystem. Dessa har bland annat användts flitigt på McXpress Turbo maskiner. Då kvaliteten på Ljuddämparna varit så pass bra.

Vi kan således tillverka t.ex en måttanpassad ljuddämpare, Helt enligt kundens önskemål om dimensioner längd etc. Även materialval, Då vi kan använda oss av kevlar istället för kolfiber. Har möjlighet att tillverka med olika kolfibermattor. Med bland annat färginlägg m.m

Kort och gott, Custom avgassystem

Hoppas det inte blev för mkt reklam. Isådantfall är det bara editera.
 
Jo, men det är väl tur att vi tycker olika ;)

Snygg är den iallafall, men vi vill ha update med bilder.

/Hagberg
 
Lyktan satt lite för långt ner för min smak

Annars såg den redigt schysst ut.

/Hagberg

Jag gillar när lyktans övre kant går i harmoni med tankens linje, så ner en 5-10 cm så vore det bättre tycker jag.

Skitasnyggt för å va R1-fighter!! :tummenupp

Men håller med tidigare talare. Vet inte varför men jag gillar inte riktigt
R1an i streetfighter utförande. Tror det har något med ramen att göra :va

Jag tror det beror på att grenröret är så kantigt så den ser ut som någon kinamoppe. Eller iaf tycker jag det ;)
 
Last edited:
Den ser riktigt läcker ut tycker jag,får du bara på highpipe systemet så
är den fulländad.Kan ärligt säga att lite aviss blir man.
 
Har rivit ner Rettan igen. För lite förfiningar m.m Kommer att lägga upp lite mer bilder i veckan. När avgassystemet börjar ta form. Kommer först att bygga en halvsats med Highpipe . Som kommer att byggas fixtur på, Så higpipe halvsatsen skall kunna finnas till försäljning . Efter det blir det custom grenrör.
 
Highpipe

Eftersom ljuddämpare till kunder m.m gått i förstahand. Så har det blivit framskjutet highpipe bygget.

Men nu till slut så blev jag tvingad att ta mig tid. Eftersom jag skall ha hojen i monter på mässa i skellefteå.

Har tyvärr inte gjort grenrör, Eftersom det avsaknas tid.
Blir att bandagera det befintliga.

Har byggt en 25cm lång ljuddämpare, Och en extra 33cm för att kunna växla ljudnivåer en del, Med highpiperördragning. Har gjort disanser till bakrefotpinnarna, Då jag ville behålla dessa.

Har även fått hem Blåeloxerade broms/kopllingshandtag. Ny tankpad, blåeloxeradefotpinnar. Singelkuts. Och lite annat smått och gott. Som monteras på torsdag.

Lovar att ta flerbilder på avgas m.m. De som är tagna är med mobilkamera, vid byggnationen. Så det är inte helt färdigställt.
 

Bifogat

  • higpiper12.jpg
    higpiper12.jpg
    34 KB · Visningar: 68
  • highpiper1.jpg
    highpiper1.jpg
    35 KB · Visningar: 52
varför köper folk alltid de där framlyset? samt att den passar inte på R1an, samt igen att ja tycker du ska ha båtkåpa på hojjen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top