Hur man byter däck till mc, enkelt o smidigt

Tror han tog av skivorna för att kunna bända med brytjärnet. Tog han den gamla motvikten och limmade om? var hittar man vikter? vilken vikt är den rätta? jobbigt öm man ska prov 600st innan man hittar rätt!

Jag ska prova på detta, kul!

Tror han tog av skivorna för att kunna bända med brytjärnet. Tog han den gamla motvikten och limmade om? var hittar man vikter? vilken vikt är den rätta? jobbigt öm man ska prov 600st innan man hittar rätt!

Jag ska prova på detta, kul!

Jo men helt onödigt. De är inte i vägen... Bara massa extra jobb.
Jag använder alltid gamla motvikter och tejpar fast....

Det är kalas enkelt. Såg att du bodde i sthlm. Kom förbi en kväll så visar jag dig hur man gör....

Ska man inte balansera med skivorna?

Skivorna är i ballans och så är dom konade så dom hamnar alltid i centrum. :tummenupp men det är ju inte fel att ha skivorna på, jag hade nog haft det... man vet ju aldrig :confused:

Vart får man tag på plastskivorna för att inte repa fälgen? eller finns det något annat sätt???

Jo men helt onödigt. De är inte i vägen... Bara massa extra jobb.
Jag använder alltid gamla motvikter och tejpar fast....

Det är kalas enkelt. Såg att du bodde i sthlm. Kom förbi en kväll så visar jag dig hur man gör....

ja.. tog ju nästan 2 minuter o ta bort skivorna.. ;)

tror dock det underlättar en hel del om man tar bort dom.. är ju inte ivägen för brytjärnen då....

tror dock det underlättar en hel del om man tar bort dom.. är ju inte ivägen för brytjärnen då....

Eftersom det är låsvätska på skruvarna till skivorna så ska man inte öppna de förbanden onödigt ofta. Har man dessutom magnesiumfälgar så är man ännu försiktigare.

Orka göra de själv när dack gubbarna tar 150 kr inklusive balansering varför jobba sig då skippa 2 öl på krogen å du har pengar till däck bytet

Jojo 2 min e inte så mycket... Men grejen e ju den att de inte är i vägen haha!.
Fråga vilken RR förare som helst i fall de tar bort skivorna....

Jojo 2 min e inte så mycket... Men grejen e ju den att de inte är i vägen haha!.
Fråga vilken RR förare som helst i fall de tar bort skivorna....

Rediga RR förare har mekaniker :tummenupp

jag använder skivan att haka i första järnet i, så som han gjorde med snöret från fälgskyddet. utomordentligt mycke smidigare. sen behöver man inte såpvatten för att ta av däcket heller, jävla rookie. :huvet jag använder inte ens nå klet för att få på det men så är ju rejsdäck mjukare än backelitdäcken.

sen får det inte ta längre än 10 min per däck ink balansering :D

Omständigt att ta av skivorna men han är säker snabbare än mig på att kränga däcken ändå...

Blir däckgubbarna sura om man kommer dragandes med egna däck inköpta från Spanien motsvarande..?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back