Hur man blir kär...

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Idag var jag på Superbike o tittade på båge igen. Efter många om och men så har jag börjat titta på en Supermoto..så idag var det dags att kolla lite till.
Tyvärr hade de inte en 625 SMC för test så jag fick hålla till godo med en 640 SM men den gick ganska hyfsat änd, lite tom i botten men försäljaren sa att 625/660 skulle ha bättre botten så jag hoppas det e sant. Faaan va kul den va, känns som att köra en vråltrimamd moppe, man kör den ju nästa lika lätt som min MTB. Nu gäller det bara bestämma, skall man ha en 625 SMC med elstart eller en grym 660 med kick?
Jag hade en Husa FE400 -00 för 2år sedan och den var ju toksvår att få igång när den va varm, e 660 så oxå?
Skulle ni lägga 69kkr på en ny 660 -4 eller 74900 på en 625 SXC -04 med SM kit(beringer bromsar mm)?
Det troliga e att jag inte kommer orka byta däck på den till offroad..dock så gillar jag elstarten...
Nu e jag kär i en hoj...e man skadad då??? Känns som att det e helt ok att va singel nu:D Bara man får köra båge :tummenupp Knas va?

//M

Om det inte framgår av texten ovan så undrar jag följande:

Skulle ni leta en Beggad 660 med akrapovic system på eller skulle ni köpa en ny -04 utan för 68kkr? Skulle ni skippa elstarten på 625 och välja 660 ist?
Nu e Mingves igång ingen :tummenupp Nu e det köp som gäller!!! Tjohoooo!!!!!!!! Lycka e vad jag känner nu!
(Jag har inte råd(tycker inte det e värt 75kkr) med en ny 625SXC med SM kit inser jag nu..det e trots allt 7kkr mer...)
på måndag smäller det känns det som just nu!!!! :yoparty
///M

Last edited:
Mingves skrev:
Om det inte framgår av texten ovan så undrar jag följande:

Skulle ni leta en Beggad 660 med akrapovic system på eller skulle ni köpa en ny -04 utan för 68kkr? Skulle ni skippa elstarten på 625 och välja 660 ist?
Nu e Mingves igång ingen :tummenupp Nu e det köp som gäller!!! Tjohoooo!!!!!!!! Lycka e vad jag känner nu!
(Jag har inte råd(tycker inte det e värt 75kkr) med en ny 625SXC med SM kit inser jag nu..det e trots allt 7kkr mer...)
på måndag smäller det känns det som just nu!!!! :yoparty
///M

Hellre ny hoj utan trimburk än beg med. IMO. Hoppas du inte ångrar ditt eventuella köp... :D :tummenupp

von reisen skrev:
Hellre ny hoj utan trimburk än beg med. IMO. Hoppas du inte ångrar ditt eventuella köp... :D :tummenupp
Nä det hoppas ja me...men denna gången behåller jag den oavsett vad som händer!
Lutar mot en 660, men den skulle haft e-start...hur kan man mickla till en strömbrytare för nyckel mm?
/M

kolla med lelles i uppsala, jag har för mig att dom säljer -04:or för ca 70 inklusive en värdecheck på 9000:-. Där har du ditt akra

Fan va du pendlar med hojvalen! Värre än en pingisboll fram och tillbaka, men hoppas du träffar rätt!

Mingves skrev:
Nu e jag kär i en hoj...e man skadad då??? Känns som att det e helt ok att va singel nu:D Bara man får köra båge :tummenupp Knas va?

//M

Att vara kär i en hoj är en väldigt fin sak tycker jag!
Är själv kär i min lilla hoj! O även om jag har en flicka så står hon under hojen... Men man får sköta de snyggt så att hon inte förstår de...

Mingves skrev:
Idag var jag på Superbike o tittade på båge igen. Efter många om och men så har jag börjat titta på en Supermoto..så idag var det dags att kolla lite till.
Tyvärr hade de inte en 625 SMC för test så jag fick hålla till godo med en 640 SM men den gick ganska hyfsat änd, lite tom i botten men försäljaren sa att 625/660 skulle ha bättre botten så jag hoppas det e sant. Faaan va kul den va, känns som att köra en vråltrimamd moppe, man kör den ju nästa lika lätt som min MTB. Nu gäller det bara bestämma, skall man ha en 625 SMC med elstart eller en grym 660 med kick?
Jag hade en Husa FE400 -00 för 2år sedan och den var ju toksvår att få igång när den va varm, e 660 så oxå?
Skulle ni lägga 69kkr på en ny 660 -4 eller 74900 på en 625 SXC -04 med SM kit(beringer bromsar mm)?
Det troliga e att jag inte kommer orka byta däck på den till offroad..dock så gillar jag elstarten...

//M
Motard som gäller nu.. hmmm.. du kan få en ny -04 billigare än 68 kkr. Du ska åtminstone pruta med slip-on för de pengarna...

660 är värd att kicka igång. Köp en 660 om du ska ha en motard.

Jag hade prutat lite med Mattias. Billigare kan du få den ;)

//jaG

660 va 625

Jag hade valt 625an då du får både svarta fälgar och beringer kit. Dessutom den porriga waveskivan.... Tycker du 640n var kul så kommer du ändå inte känna nån större skillnad på 660 kontra 625....

b-man skrev:
Jag hade valt 625an då du får både svarta fälgar och beringer kit. Dessutom den porriga waveskivan.... Tycker du 640n var kul så kommer du ändå inte känna nån större skillnad på 660 kontra 625....
Jo men det e ganska mycket mer pengar:( >Hade helt klart helst valt 625sxc med sm kit. Men då måste jag låna ca tot 90kkr.....det e mycket det...

Mingves skrev:
Jo men det e ganska mycket mer pengar:( >Hade helt klart helst valt 625sxc med sm kit. Men då måste jag låna ca tot 90kkr.....det e mycket det...

Så vad är då problemet, har du inte råd med en 625:a får du köpa en 660!
Jeeeezus....... :va

Krigge skrev:
Så vad är då problemet, har du inte råd med en 625:a får du köpa en 660!
Jeeeezus....... :va
Nä det e inget problem:) Bara att det inte finns offroadkit till 660n enl Mattias på superbike.. Sedan så vill jag ha e-start och helst en nyckel att låsa tändningen med...det finns inte på 660n. Men nån här kanske har löst det på ett smart sätt ang tändningslås??
Men nu ser det ut att bli en 660:) Jag slanga ofrivilligt med 640n som jag testa :näsblod Så om man kan göra det med 640n så kan man nog ha ännu mer kul med 660n

//M

Hörru velputte, sluta vela och köp hojen nu!

Själv hade jag 30 sekunders betänketid i fredags sen hade jag köpt en 660...
En kompis som tyckte att jag också skulle ha en motard så han inte behöver köra själv ringde upp och beställde en åt mig. Frågade mig med säljaren i örat så det var bara att säga ja eller nej, det blev ja :)
Så nu är hojen betald och hämtas i morgon förmiddag!
Det blev en ny KTM 660 -04 från Lelles :banana
Det är farligt att känna säljaren...

Så är det nån som vill köpa en GSX-R1000 -03 som gått 900 mil för jag ska tydligen köra motard nu :rolleyes:

Hoppas det är kul för jag har inte ens provkört en motard förrut :)

Mingves skrev:
Nä det e inget problem:) Bara att det inte finns offroadkit till 660n enl Mattias på superbike.. Sedan så vill jag ha e-start och helst en nyckel att låsa tändningen med...det finns inte på 660n. Men nån här kanske har löst det på ett smart sätt ang tändningslås??
Men nu ser det ut att bli en 660:) Jag slanga ofrivilligt med 640n som jag testa :näsblod Så om man kan göra det med 640n så kan man nog ha ännu mer kul med 660n

//M

Frågan är hur mycket enduro du vill köra med en 660 iofs. Ska du bara köra grusväg finns det grovmönstrade 17" däck.

Det är bara att köpa en KTM 660 -04. Lägg ner 10´ på trim så har du en kanon hoj, du kommer inte att tröttna tror jag iallafall.

Kommer det uppföljning om två veckor?

- Nee det där med supermotadr var inget för mig, skulle nog ha skaffat en Yamaha istället eller nee hmm undrar vad jag skall välja..

Dina trådar är riktigt rolig läsning

M:et skrev:
Hörru velputte, sluta vela och köp hojen nu!

Själv hade jag 30 sekunders betänketid i fredags sen hade jag köpt en 660...
En kompis som tyckte att jag också skulle ha en motard så han inte behöver köra själv ringde upp och beställde en åt mig. Frågade mig med säljaren i örat så det var bara att säga ja eller nej, det blev ja :)
Så nu är hojen betald och hämtas i morgon förmiddag!
Det blev en ny KTM 660 -04 från Lelles :banana
Det är farligt att känna säljaren...

Så är det nån som vill köpa en GSX-R1000 -03 som gått 900 mil för jag ska tydligen köra motard nu :rolleyes:

Hoppas det är kul för jag har inte ens provkört en motard förrut :)

Hahaha :rofl

Inte lätt, hoppas du får det skojsigt på nya hojen... :tummenupp :fyllisar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey