Hur mår sporthojen ?

Jag har åkt hoj sedan 87 med ett litet kort(?!) avbrott på sju år.....
När familjen växte så vart suget på att komma bort ibland för stort så en hoj införskaffades, en gixxer 1100 från 86.
Dessutom så har tanten numera ochså hoj och kort.....
Visst kostar det pengar men inga astronomiska summor, varför. Jo vi har gammalt maskinmaterial. Jag betalar 1300:-/år i halv försäkring servicen gör man själv och däcken håller (nästan) en säsong.
Så mitt råd till de som funderar på att sälja hojen, gör inte det man ångrar sig TRO mig jag vet ! Köp en äldre hoj och lär dig skruva då blir kostnaderna mycke små.

//B

Jonteponte skrev:
För 150 lakan skulle man kunna ha gjort ett par jorden runt resor vid det här laget. Är det värt det?
Det behöver inte bli så dyrt. Jag har kanske lagt 100 papp på 8 säsonger...

Hmmmmm på en sprillans ny Daytona 600 e inte försäkringen dyr 6k hel hel!!! Kör sporthoj för gudarsskymning inget slår de ju! :)

Det är visserligen ok med en gamal hoj, men det är ju det där med hur kul man tycker det är att skruva efter 10 år med gamla kronvrak:lol

Det kan vara skönt att ha en skapligt modern hoj som man bara drar ur garaget o tuffar iväg på utan konstigheter som iaf jag alltid har råkat ut för med äldre hojar.

Triumph tar jag inte i, de har inte övertygat mig om att de verkligen har utvecklat sin tillverkning sen 60-talet:lol

Silwer skrev:
Det är visserligen ok med en gamal hoj, men det är ju det där med hur kul man tycker det är att skruva efter 10 år med gamla kronvrak:lol

Det kan vara skönt att ha en skapligt modern hoj som man bara drar ur garaget o tuffar iväg på utan konstigheter som iaf jag alltid har råkat ut för med äldre hojar...

Jo tack, man kan hålla sig för skratt när startmotorn börjar strejka och man tvingas springa igång aset (som den då benämns tillfälligt) stup i kvarten.
Jag har på de 4 månader jag ägt min gamling bl.a. tvingats byta ett gaffelben (som rev sönder packboxen) och haft nere startmotorn i småbitar efter ovanstående problem.
Eftersom jag har en gammal bil som är lika lynnig har jag tränat upp mitt tålamod.

Last edited:
Silwer skrev:
en 97a tror jag inte du måste prisdumpa, ja om du inte hade tänkt dig sagopriser.

Jag är nu nere i 45 000 kr för min zx9:a som rullat iof 3700 mil men den e ruggigt fin och som jag köpte för ett år sedan för 63 000 kr och då har ändå killen som kollat hojen sagt att han vill ge 40 000 kr och vad ska man göra ? kommer inte att ha råd med både min nya bil min kära hoj mitt ofödda barn och ändå kunna leva lite livet ! Är "bara" 27 år och vill inte helt dra mig tillbax från det så roliga festlivet med allt det innebär.
Jag tror att jag vill göra för mycket för att ha råd med hojen just nu,har haft ett skit roligt år med hoj, förra sommaren var den bästa i mitt liv mycket tack vara min HOJ och (flickvän & vänner).
Jag är glad att ha haft en egen mc och kommer komma tillbaka om ett år eller två på 2 hjul.

Snart hojlös men ändå en glad TOK

// TOK :fyllisar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma