Hur många vurpor

Hur många vurpor?

• Antal röstningar
    0
Enda vurpan jag dragit är när jag skulle visa hur man krypkör. Perfekt timing att INTE imponera på nybörjare. :D

Inte mycket till vurpa heller för övrigt.

körde in i skogen med min xz9r i 135 km/h, pga av uppkört grus. flög 35 meter genom skogen och gick själv upp till ambulasen, hojen totalkvadat
Hård rock!!
bild på hojen finns i mitt garage

Två mycket små har jag råkat ut för, en krock med en "moppe" som körde ut i 70 knyck från en cykelbana och rakt in i mig samt en vurpa med min 125a på en grusväg =P

Haha!!! klockren tråd! Nu vill jag se alla ihärdiga kändisar på SH confessa alla helkroppssmekningar med asfalten. Jag har kanat 1 gång på rullgrus och krockat 1 gång med ett rattfyllo som sket i stopplikt. Dock har jag aldrig kvaddat under tiden jag haft körkort.

Första gången var med min gamla Mille. Det gick nästan 130 ut på en åker och jag försökte i flera månader att bortförklara det hela med bakhjulssläpp, grus i vägkanten och mötande bilar men det var bara att inse: Jag körde över min förmåga och fick betala ganska mycket (pengar) för det. Jag klarade mig med ett blåmärke på foten. Just den kurvan är lite nemesis, jag får alltid lite pirr i magen där nuförtiden men det är inga problem att ta den i mer än 130 km/h.

Bara en gång ordentligt 1987 med en CBR600. då modellen var helt ny tog det 4 månader att få hem delar:mad: :mad: det var på hösten och plasten var som porslin, många bitar blev det:tungan Saknar min röda med silverstripes:rolleyes: Fan skulle aldrig sålt den:huvet Men vafan sentimentalitet suger:)

Edit: Stavar som dyslektiker ju.

Last edited:
Räknar inte moppe & 125:an

Så 2 gånger har det blivit med tung hoj

2004 = Orutinerad dikeskörning, med kotkompression som följd

2007 = klöv ett rådjur & åkte i backen (Räknar inte detta som att ha kört över sin förmåga, bara ren jävla otur) Bruten hand & spräckt armbåge som följd

7st nästan alla med race hojen.

Fjollvurpor på mackar räknas inte - så du har väl endast Racevurpor i bagaget :D

Själv har jag endast 4st, varav två fjollisar... Fjollisar är allt under 30 km/h (en stoppie med motorstopp i luften som resulterade i en intressant sladd och ett Stopp med grus som jag inte såg) :D

De andra 2 var desto verkligare...

För helvete! Ni som vurpat många gånger på gata.. Hur vågar ni fortsätta köra? :va
Åkt av vägen en gång och tänker inte göra om det. Var ju asläskigt!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT