Hur många vurpor gjorde du 2004

Jag vurpade

• Antal röstningar
    0
Anderstorp= testa inte slå av på gasen in i karusellen.... funka inte.
Falkenberg= hade wiktorsson bakom mej för engångs skull, så nu jävlar skulle han inte om. Tog i så det gick med framhjuls släpp ett antal ggr, sen när fram hjulet stack i högfartshögern gick det åt helvete... (axeln ur led, hojen skrot)
2ggr alltså

Bj.O.rn skrev:
Du glömde den absolut viktigaste: Omkullkörning i bandepån, Sviestad :tummenupp

/B
Den du! Den var präcktig! haha... den ökade genast min statusnivå som bra förare... D'oh! :lol

Nog glömt endel andra halvvurpor oxå.

stephenj skrev:
Hörde vi inte något rykte om nån omkullläggning vid depån i Spanien också? :näsblod

Kan ju vara heeeelt fel... :hihi

/God hjul!

Du har inte fel - men det var inte jag..... det var Salö.... haha

Tre vurpor. En i regn på Knudan som mosade hojen rätt bra. Lowsider på Sviestad - en fotpinne. Torpederad på falken - hela hjälmen full med grus. Sen påkörd två gånger utan vurpa, startkraschen på Falken och en liten touch på Åsen.

1. Anderstorp 2;a kvalet ut på start och mål-rakan, fick framhjulssläpp.
2. Knutstorp Klubb-race. Anders sa att det gick att hålla fullt över krönet, det gick inte....
3. Bike-events på Knudan. Kom fel i en kurva
4.Manntorp-Bikeevents. Anders sa "kör försiktigt du har kalla däck" Andra kurvan KRASCH!! Jag lyssnade inte så bra...
5. Träning på Falkenberg. Hojen nöp efter rakan- Highsider- Aj!
6.. Falkenberg på racet, nuddade den vita linjen när jag försökte köra om Gull på blött, det va halt...
7. Bike-events på Knutstorp - Första gången på räääsern - första gången på regndäck.
8. Bike-week Karlskoga -Första träningen vurpade jag i ejes.
9. So- Karlskoga highsider under andra kvalet, körde lite för fort i sista kurvan ut på start o mål...
10. Racet på Karlskoga - Kraschade i ejes (igen)
11. So-Finalen på Karlskoga- körde alldeles fööör fort in i esset på sista varvet och kraschade

Det var alla som jag kom ihåg! :3freak

Miss Ullis skrev:
2. Knutstorp Klubb-race. Anders sa att det gick att hålla fullt över krönet, det gick inte....
4.Manntorp-Bikeevents. Anders sa "kör försiktigt du har kalla däck" Andra kurvan KRASCH!! Jag lyssnade inte så bra...
6.. Falkenberg på racet, nuddade den vita linjen när jag försökte köra om Gull på blött, det va halt...
7. Bike-events på Knutstorp - Första gången på räääsern - första gången på regndäck.
9. So- Karlskoga highsider under andra kvalet, körde lite för fort i sista kurvan ut på start o mål...
11. So-Finalen på Karlskoga- körde alldeles fööör fort in i esset på sista varvet och kraschade

Var det verkligen bara 11?

Helvete vad folk vurpar... :va

Skrämmande statistik, man borde alltså vurpa vartannat år, minst.. Samt i såna fall vurpa tre-fyra gånger det året..

/B

Webspy skrev:
Du har inte fel - men det var inte jag..... det var Salö.... haha

Skönt att vi klarifierade att det var SALÖ alltså som var omkull i depån :hihi

Svaret dröjde från mig; fastnade i Ullis gedigna lista....ska fortsätta läsa nu, jag har en stund över... :D

stavgren skrev:
3 lowsiders där enda ursäkten är orutin o klantighet :fatta!

Skulle vara kul och höra vad du gjorde fel och hur du eg borde gjort för att undvika krascherna. Kanske att man kan lära sig något :gnissla

Ullis hörsel är selektiv.

"Anders sa att det gick att hålla fullt över krönet" = Ullis hör bra
"Anders sa "kör försiktigt du har kalla däck" = Ullis hör dåligt

:hihi :hihi :D

Mad Moose skrev:

fruntimmer, det förklarar den selektiva hörseln..

/B

Miss Ullis skrev:

Elva vurpor på en säsong? :confused:

Kevorkian skrev:
Skulle vara kul och höra vad du gjorde fel och hur du eg borde gjort för att undvika krascherna. Kanske att man kan lära sig något :gnissla
* Avslag på gas mitt i Torparn (panikgrej, såg väl en fin fågel eller nåt)
* För snabb ingång i Trösen o missade idealspåret, försökte lägga ner o hålla i men det gick inte, missade inbromsningen helt enkelt.
* Försökte byta spår lite för snabbt i Torparn (tror jag provat alla utom idealspåret i den kurvan)

Hade jag bara tagit det lugnt o hållt mitt spår skulle jag antagligen klarat bägge situationerna på Sviestad. Den på Åsen kan jag leva med, inte mycket jag kunde gjort annorlunda väl inne i kurvan.

ca 50-60 gånger, inget i hög fart som tur är. några skrapmärken, bruten tumme, knä vinklat åt fel håll då hojen körde över mig. massor av blåmärken, inget allvarligt.

Mad Moose skrev:

Ullis leder RR ligans vurpstatestik :lol

CorbenDallas skrev:
Blev påkörd av en galen dansk på minimoton också men det räknas väl inte. Dock en kullerbytta jag kunde varit utan...
Det räknas inte, jag blev påkörd 2 ggr i söndags med MM, blir man påkörd så kör man för sakta :tungan

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP