Hur många uppkörningar

Hur många uppkörningar behövde du?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
jag hade upkörning den 11 juni och kuggade.
han kuggade mig på placeringen, upkörningsmannen tyckte jag låg för långt ut i mitten när jag skulle göra en vänstersväng.. har ny upkörning den 12 juli.
körde up för lätt mc då jag bara är 16...

Jag tog A-kortet (begränsad) på första försöket i maj 2005. Uppkörningen för B-kortet (2003) tyckte jag va så rolig så jag tog tre stycken

Satte första uppkörningen för precis ett år sen. Hade 50 mils landsväg/citykörning och 3 timmar på konbana i ryggen.
Så svårt är det inte. Lugn och fin, det ska vara kul att köra hoj!

Vet hur du funderar det var lika för mig ,men fokusera bara på att köra hoj resten kommer av sig själv. Klarade mitt på första försöket som 30åring 2003(efter 3 körlektioner, man har det liksom medfött:) ) och alla goda råd jag fått från kompisar innan var som bortblåsta den dagen då jag väl gränslade en sunkig Honda från körskolan.:tungan

Gör det du övat in på körskolan och vid minsta misstag så rycker du upp dig och slutför uppkörningen med stolthet......u can do it 12 tummar upp och snart syns vi på vägarna på varsin hoj .
/Bongen

Jag tog 2004 som pigg 34-åring med många års erfarenhet av bilkörning.
Jag missade första, tog på andra. Jag blev kuggad på 70-bromsningen, vilket var lite surt eftersom jag blev godkänd på 50- resp 90-bromsningen.

Lycka till, det går säkert bra :tummenupp

Jag bommade också bromsningen från 70 (eller 90, minns inte riktigt). Jag närmade mig bromspunkten och tänkte att jag inte skulle bromsa för hårt, som jag gjort en del under övning. Vilket resulterade i hjärnsläpp istället för framhjulssläpp:rolleyes: Jag bromsade knappt någonting!
VV-mannen sa "Petter, vafan vad det där?!"

Som tur var fick jag göra om det momentet, och då funkade allt perfekt!
Eller kanske inte perfekt, men jag blev godkäd iaf

Klarade uppkörning o teori på första försöket när det gäller både bil (-97) o MC (-05).

Var så nervös så jag trodde att jag skulle svimma! Ösregn och hagel under manöverbanorna och knäna bokstavligt talat studsade av nervositet. Jag hoppas att jag ALDRIG behöver ta om det! Även om jag skulle bli av med det helt så vette fan om jag skulle utsätta mig för det igen... Nu borde det väl iof vara lättare när jag har mer vana.

b-kort första. a-kort första.
mycket lättare än jag trodde. bara öva så det sitter i märgen.
jag körde upp på honda cb400N och mer lättkörd hoj får man leta efter.

//Robin

klara på första ja o polarn körde upp ihop 5/6 i år för tung körning trafik kändes som en liten utflykt nästan polarn ibak på instruktörn och ja på öv. hojjen sedan bytte vi efter ca 30-40 min körning manöverbanan var extremt nervöst för båda men gick bra!

Satte på tredje försöket....missat manöverprov(råkade sätta ner foten i långsamma) + "dålig uppsikt" i uppkörningsförättarens hemvillaområde. Hade fortsatt till tio uppkörningar om så behövts, inte hela världen att missa, bara man inte ger upp!

Fast 1984 gick det knappt att kugga.
Bromsprov från 40 på en DT 125 LC
Inget krypköra
Ingen manöverbana
(ingen garagevändning)
Samt totalt 5 minuters trafikkörning i rondellösa (då) och i princip trafiklösa (på förmiddagen) Ängelholm.

dvs fixa på första.

Det är väl fortfarande rondell löst där på landet, bara häst o vagn o grejjer:D

Fast 1984 gick det knappt att kugga.
Bromsprov från 40 på en DT 125 LC
Inget krypköra
Ingen manöverbana
(ingen garagevändning)
Samt totalt 5 minuters trafikkörning i rondellösa (då) och i princip trafiklösa (på förmiddagen) Ängelholm.

dvs fixa på första.

och det är ni som får dom billigaste försäkringarna.

Lätt- A (1989) :4ggr Fick göra om teorin en gång (ja den lätta med 3 alternativ) De 3 första gångerna var det genom FMCK och jag var för nervös.

Tung- A (1990) :3ggr Mer info i detta inlägg:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2913620&postcount=24

Bil- B (1991) :2ggr Minns inte vad han hade för anledning att kugga mig den första gången.
En annan knäpp sak är att första uppkörningen med de tre första körkorten så hade jag samma besiktningsman. :huvet

Buss- DE (1994) :1gång (Med behörigheterna BE och C på köpet)

Så hur det ska gå med CE framöver vet jag inte.... *s*

Last edited:
Klarade teorin i torsdags..

.. Fanns inga uppkörningstider förens 8 Augusti:huvet ..
Hoppas att det bara blir en:yoparty

Egentligen borde jag inte fråga efteersom jag är tillräckligt nervös ändå inför måndagens uppkörning men...

Hur många uppkörningar behövde du på dig för att få körkortet på MC?

Ni som bommat får gärna skriva vad ni bommade på och hur gamla ni var när ni körde upp!

Du måste skriva in och berätta hur det gick idag (du håller kanske på nu)
Förhoppningsvis är du ute och kör hela eftermiddagen :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...