Hur många timmar är många timmar?

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750
Det är så att jag letar efter en första hoj och jag hittat en Husaberg 650 -04. 152h och 851mil, det ända som står det det vanliga olja bytt var 5:e timme och ventiler kollade var 10:e, sen står det att lager är kollade vid 100h. Är det nåt mera som sska varit bytt? Är 152h mycket? Vad ska jag tänka på?

//0ddish

Svårt o säga, har en hoj gått som enduro så lär fjädring tagit mer stryk men motorn har säkert gått mkt snällare och då är nog inte 152h så mkt. Har en hoj sen gått som gata så slits t.ex fjädring förmodligen mindre men motorn går hårdare och behöver därför kanske mer service. Vid 100h bör man riva motorn och byta diverse lager, kamkedja osv.. Men jag tror allmänt att det mesta håller mer än man tror vid normalt brukande..

Svårt o säga, har en hoj gått som enduro så lär fjädring tagit mer stryk men motorn har säkert gått mkt snällare och då är nog inte 152h så mkt. Har en hoj sen gått som gata så slits t.ex fjädring förmodligen mindre men motorn går hårdare och behöver därför kanske mer service. Vid 100h bör man riva motorn och byta diverse lager, kamkedja osv.. Men jag tror allmänt att det mesta håller mer än man tror vid normalt brukande..

jaha okej! När ska kolvbyte göras? Den här är en ren motard! Men då ska jag nog ta och kika lite på den här hojen då :yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg