Hur många set däck går åt???

Däck

min bror åkte jävligt mycke på ett sett slicks typ 3 bandagar, vände på däcket och 3 bandar yttligare + till och från jobbet. platt uppe och djupmärkena borta på sidorna, gick att åka låga tolvor på åsen med dom däcken dock med viss hightside varning. Mc Gixxer 600 standard.

håkan skrev:
ä, va fan, ett slicks håller några dagars körning... sen att det inte är så lätt att köra snabbare än 1.15 typ på karlskoga när korden är framme är väl en sak :kocko (fullt godkänt däck enligt SVEMO, 1mm på MITTEN som det står i reglementet)
EDIT: Däcket på bilden har gått 1 heldag på karlskoga, 1 kvällsträning där, 3 träningar på sviesta + en heldag på sviesta. Dessutom säjer folk att 1000cc sliter däck hårdare än 600cc, så lägg till 1-2 dagars körning till på en 600cc innan däcket skulle se ut som det där :3freak
Lyssna inte på Håkan, han e galen, sett hans träningssulor några gånger.... :död
ett par fräscha gatpuckar é de nog fan bättre fäste i... :hihi

För övrigt så kännde jag ingen skillnad mellan ett nytt, och ett fräscht beggat bakdäck 2004, i år har jag definitivt kännt det... känner t om på race att däcket inte har samma klipp efter 12-15 varv...
Med andra ord, som många andra sagt, åtgången eller behovet av nya sulor begränsas eller styrs efter hur fort de går... samt hur kass inställning man har på fjädringen...
jättekass= MASSA däck
lite kass= bara ganska mkt däck
lite kass & långsam= inte så farligt med däck

:tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT