Hur många rep försök ska man tåla?

Kringlan

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
hoj på rep i 8 veckor
köpte en hoj i år vid köpet sades det att den gick illa pga dålig soppa

tankade nytt och petade in redline förgasar smörj/rengöring men blev inte bättre. nu börjar cirkusen

första gången petade de in förgasar rengöring utan resultat
andra gången så rengjorde dom förgasarna
tredje gången så synkade dom förgasarna men den gick inte bättre + att de lyckats fippla så oljelampan lyste julgran

fjärde gången. då påstog dom att den va dynojettad och ja fick erbjudande att jag kunde bänka den för en kostnad mellan 3-5000:- ur egen ficka

jag nekade såklart då garanti finns och dom skulle återställa den till orginal. jag tog kontakt med KO och ville ha hjälp med ett eventuellt hävning av köp. men firman påstog att jag visste om att det satt slipon på den = trimmad enligt firman. vilken hoj har inte det idag?

men KO sade bara som så att dom vet inte hur vanligt det är me trimning och hojar snark. ville ju bara kunna häva köpet och köpa något annat istället som fungerar

men tebaks igen dom får väl försöka fixa strulet. nu helt plötsligt har den ordinare mekanikern kommit tebaks och helt plötsligt påstår dom att den är helt orginal och det var en fjäder som var av i en av förgasarna och en tveksamm tändspole detta var i onsdags och sakerna var beställda me express.

om de beställt sakerna med express borde hojen varit klar typ tors/fredag men inte ett enda livstecken ännu. är man körd och får bita i sura äpplet eller har någon nån idé om vad man kan göra?

Om de först säger att "du visste att det är slipon" och sedan säger att bågen är helt original, enligt mig är detta ett solklart bedrägeri!

De verkar inte själva veta vad de sålt för grejer.

Kontakta KO igen, och säg att de ändrat sig om slipon-utrustningen.

sugen på veta vart? :rolleyes:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...