Hur många poäng?

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ska göra det spännande momentet besikta bilen i morgon... Får se hur många poäng man lyckas skramla ihop...

Vad har ni som rekord? (eller rättare sagt, hur mycket ska jag slå?)

FreddaAbborre skrev:
Ska göra det spännande momentet besikta bilen i morgon... Får se hur många poäng man lyckas skramla ihop...

Vad har ni som rekord? (eller rättare sagt, hur mycket ska jag slå?)

En bekant till mig fick 19 poäng:
8 tvåor och tre ettor
själv är mitt rekord:
tre tvåor och ett "bra att veta"

Jag har fått 12 2:or på en 69:as Ford Capri MkI som hade stått avställd utomhus i 15år och sen kördes till bes på skoj (med en strumpa som luftfilter och ett oherrans ramlagerknack)

24p ska du slå alltså

An3Azz skrev:
Jag har fått 12 2:or på en 69:as Ford Capri MkI som hade stått avställd utomhus i 15år och sen kördes till bes på skoj (med en strumpa som luftfilter och ett oherrans ramlagerknack)

24p ska du slå alltså

Attans.. 24p slog jag inte, men tog väl GuWs rekord:-)
4 2or och 2 bra och veta, samt en detta ska du fixa men inte stort nog att nämna i papprena...
8p totalt då:-)

(4 p riktigt dryga tom... rost i balk och rosthål i golv, så om det finns någon rost fetisch här så ska du självklart slå iväg ett PM)

Jag har fått 20 (på en flygande besiktning) :gnissla
(1 etta, 8 tvåor och en trea)

Kryptonit skrev:
Jag har fått 20 (på en flygande besiktning) :gnissla
(1 etta, 8 tvåor och en trea)

innebär inte en 3a körförbud på platts?? :tungan

kompisen te mig fick 18tvåor.. :rolleyes: hur han nu lyckades med det...

Fluxir skrev:
innebär inte en 3a körförbud på platts?? :tungan

Du har så rätt.. man får ett fint litet märke i vindrutan och efter det får man inte ens bogsera bort bilen...

02.jpg

Kryptonit skrev:
Du har så rätt.. man får ett fint litet märke i vindrutan och efter det får man inte ens bogsera bort bilen...

Snyggt!

Vad gjorde 3an?

@Kryptoniten: Är det en beach buggy eller vad skall det föreställa, släng in bilder!!! :)

FreddaAbborre skrev:
Snyggt!
Vad gjorde 3an?

Broms enbart på vänster framhjul :rolleyes: :rodnar
Men handbromsen fungerade klockrent och bet bättre än någon annan bil jag testat...

Josafan skrev:
@Kryptoniten: Är det en beach buggy eller vad skall det föreställa, släng in bilder!!! :)

Det är en något ombyggd Volvo Duett...

001.jpg

Gammal bild:

001.jpg

Jag fick 13 2:or på en LandRover från -73 när jag skulle regbesiktiga den för typ 7 år sedan

19p, 8 tvåor och 3 bra att veta. Mazda 323-87
Och det var grova fel, bla länkarmar och bältesinfästningar som var genomrostade (bokstavligen).

Det lustiga var att året innan gick den igenom utan anmärkningar... :va

Pyton skrev:
Och det var grova fel, bla länkarmar och bältesinfästningar som var genomrostade (bokstavligen).
Går fort när det väl börjar på japsbilar. Jag vet...som fd Mazdaägare
Hade Volvon inne nyligen, 10500mil och en sliten bärled fram =2. Jag tyckte det var skit men bes mannen gladde mig med "att idag får vi in bilar som gått 3-4000 med värre slitskador än din". :D

Kahobe skrev:
Går fort när det väl börjar på japsbilar. Jag vet...som fd Mazdaägare
Hade Volvon inne nyligen, 10500mil och en sliten bärled fram =2. Jag tyckte det var skit men bes mannen gladde mig med "att idag får vi in bilar som gått 3-4000 med värre slitskador än din". :D

Alltid sagt att man inte ska köra Volvo...

Mazda 323 -90

Bes. idag.

4st 2:or och 2st "bra o veta"

Så nu har man att svetsa lite den närmsta månaden! =)

campar skrev:
Mazda 323 -90

Bes. idag.

4st 2:or och 2st "bra o veta"

Så nu har man att svetsa lite den närmsta månaden! =)

Kul och svetsa, eller hur! (men när du ändå är i farten så kan du väl ta mi oxå? snälla....) :hihi

Pyton skrev:

Nada poäng på en Mazda 323 -87, men skiten gick åt helvete 2 dagar senare när jag "råkade" ta ett väggupp i 70km/h och knäckte infästning för höger länkarm.

FreddaAbborre skrev:
Attans.. 24p slog jag inte, men tog väl GuWs rekord:-)
4 2or och 2 bra och veta, samt en detta ska du fixa men inte stort nog att nämna i papprena...
8p totalt då:-)

(4 p riktigt dryga tom... rost i balk och rosthål i golv, så om det finns någon rost fetisch här så ska du självklart slå iväg ett PM)

Jag har ombesiktning i dag, jag återkommer om jag bättrat poängen något, är det någon som vet om det är tillåtet att koppla ur dimljusen helt?
(fick anmärkning på att det ena inte funkade, och det som funkade pekade för högt)
Jag slet bort säkringen, och kontakten, men själva lyktorna sitter kvar.
Jag använder aldrig dimljus fram ändå, det är bara kebabtaxi's som kör med dom på för jämnan.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt