Hur många på sporthoj kör sporthoj? Poll!

Vad kör du oftast?

• Antal röstningar
    0
Mögel skrev:
Ha ha det gjorde min fars hoj oxå när den kom 1977 :hihi

Nu ska du inte vara sån!! :lol (Komma här o förstöra min illusion av en fin supersport....!! :D )

en Suzuki GSX 400 FWS, var säkert lite sportig iaf när den kom, tog den under övrigt...

Markus skrev:
En ytterst befogad poll faktiskt. :tummenupp
tack :)

Trodde faktist inte att det var en sån majoritet av sporthojar på denna sida, men det är kul att det har blivit en så stor sammlingsplats för olika sortes knuttar.

Och angående 125:orna så tycker jag att även att det finns sporthojar bland dem. T.ex, aprilia RS, honda nsr, yamaha tzr m.fl. eller vad tycker ni?

Inte kör ullis en touringmaskin?

Motard och cross.

Tidigare sporthoj, kanske sporthoj igen nån gång.

xanlar skrev:
Och angående 125:orna så tycker jag att även att det finns sporthojar bland dem. T.ex, aprilia RS, honda nsr, yamaha tzr m.fl. eller vad tycker ni?
125or är inte sporthojar anser jag. Tveksamt om 250 är det heller. Tycker minst mellanklass för att vara en sporthoj. Det är ju bara som jag ser på saken.

honkiie skrev:
125or är inte sporthojar anser jag. Tveksamt om 250 är det heller. Tycker minst mellanklass för att vara en sporthoj. Det är ju bara som jag ser på saken.

Har "sportighet" med kubik att göra? En Aprilia RS250 är ju rejsigare än ett tjog CBR tillsammans.

Den yttersta "sportigheten" representeras ju rimligen av de renodlade tävlingsmaskinerna,de som byggs för racing och inget annat. I Sverige 125 och 250.....

honkiie skrev:

Näe? Då är ju en Honda GL 1800 en hypersporthoj.

Ja, det står iaf "super-sport" på min hoj, den har inte limpa eller tankmätare och saknar centralstöd. Så det är klart att det är en sporthoj :tungan

Chris Ash skrev:
Har "sportighet" med kubik att göra? En Aprilia RS250 är ju rejsigare än ett tjog CBR tillsammans.

Den yttersta "sportigheten" representeras ju rimligen av de renodlade tävlingsmaskinerna,de som byggs för racing och inget annat. I Sverige 125 och 250.....
Det är Mavve du snackar med. För honom är en överviktig grishoj som en ZX7RRRR det sportigaste som finns.

Chris Ash skrev:

Ja jag tycker det ska ha en viss kubik.

Jag kör hojen på ett sportigt sätt, räcker det??

:squid

Skilj på sport och racehoj för bövelen.
En Go-Kart är inte en sportbil bara för att den har bra väghållning, samma gäller 125:or och andra barngrejer.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!