Hur många myndigheter är totalt onödiga?

• Thread starter Thread starter jetson
  • Start date Start date
Jag ser inte varför ett miljöparti måste vara vänsterinriktat. Jag saknar faktiskt ett blått miljöparti. Skatter måste vi ändå ha i samhället så frågan är eg bara vad vi beskattar.

sa aldrig vänsterinriktat.
Det jag menar är att deras intressen skall vara ekonomiskt frånkopplade, det är vad de andra partierna skall använda för att ifrågasätta deras ideologi.
Sen att resten av partierna även bör ha en miljöstrategi är en annan femma, men miljöpartiet bör vara det parti som alltid talar för miljöns skull och inget annat... ett sånt där obekvämt parti men som ändå är med och väcker en del viktiga frågor.

sa aldrig vänsterinriktat.
Det jag menar är att deras intressen skall vara ekonomiskt frånkopplade.

Nej, jag håller inte med, jag saknar ett miljöparti som vill styra oss mot en bättre miljö på ett ekonomiskt bra sätt. Ekonomin och de skatter staten faktiskt behöver kan användas för att prisa bort icke önskvärda beteenden hos folket.

Sänk skatten på arbete och höj skatten på bensin och diesel så kan folk själva välja att köra mindre bil, eller köpa bränslesnålare fordon eller köpa etanolbil, eller elbil. Det är valfrihet, vill du fortfarande köra en stor SUV varsågod! Hellre beskatta ett icke önskvärt beteende hos folket än att beskatta den som gör nåt samhällspositivt = arbetar.

Att som nu använda mina/våra skattepengar till att subventionera det som våra politiker tror är bäst är nåt som jag starkt ogillar. Tex så subventionerar vi idag etanol- och el-bilar via vår skattsedel. men om någon vill köra på gengas så får han inga subventioner. Inte heller cyklar är subvetionerade? Eller ens elcyklar? Varför ska vi subventionera just elbilar och etanlbilar? För att inte nämna vissa SUVar som lyckats bli miljöklassade.

Nej, jag håller inte med, jag saknar ett miljöparti som vill styra oss mot en bättre miljö på ett ekonomiskt bra sätt. Ekonomin och de skatter staten faktiskt behöver kan användas för att prisa bort icke önskvärda beteenden hos folket.

Sänk skatten på arbete och höj skatten på bensin och diesel så kan folk själva välja att köra mindre bil, eller köpa bränslesnålare fordon eller köpa etanolbil, eller elbil. Det är valfrihet, vill du fortfarande köra en stor SUV varsågod! Hellre beskatta ett icke önskvärt beteende hos folket än att beskatta den som gör nåt samhällspositivt = arbetar.

Att som nu använda mina/våra skattepengar till att subventionera det som våra politiker tror är bäst är nåt som jag starkt ogillar. Tex så subventionerar vi idag etanol- och el-bilar via vår skattsedel. men om någon vill köra på gengas så får han inga subventioner. Inte heller cyklar är subvetionerade? Eller ens elcyklar? Varför ska vi subventionera just elbilar och etanlbilar? För att inte nämna vissa SUVar som lyckats bli miljöklassade.

Du är redan steget längre, du är inne på de gällande besluten... där har inte miljöpartiet att göra anser jag.

Det jag vill se är just det där jobbiga miljöpartiet som stället miljöfrågorna inför varje nybygge, som värnar om miljön i alla frågor men som också håller tyst i frågor som inte gäller miljön.
Sen som sagt så skall både vänsterblocket och högerblocket ha en sund miljöagenda såklart och just då på det vis du beskriver.
Men det är bara så som jag gärna hade sett det.

Tilläggas ska ju att generaldirektören har fått ett annat jobb på regeringskansliet istället med bibehållen direktörslön.

Det är ett redigt straff det.

Jamen det är väl klart att man inte kan ge henne lägre lön än 91 000 i månaden för att vända papper och fiffla med offentliga medel, hur ska hon klara sig?

Blir uppriktigt förbannad ju mer jag läser och ju mer man ser hur det går till. Det är ju ett genomgående beteende där det finns noll respekt för våra skattepengar. Det talas om hur viktigt det är med skatt men politikerna verkar sedan inte ha någon respekt för pengarna utan kan kasta dom på precis vad som helst. Jag har inga problem med att betala skatt, även om jag gärna skulle se sänkningar på inkomstskatten, men när det går till så här blir man ju helt omotiverad att bidra med något alls.

Vad gör man? Började skriva någon form av debattinlägg i Word där jag frågar hur det kan vara motiverat med 440 myndigheter när vi inte har råd med ett till jobbskatteavdrag och det är ekonomisk kris. Frågan är om det gör någon skillnad, och vart man ens skulle skicka den :huvet

Tycker att vi tar till hårdhandskarna och slänger/sparkar ner alla tusentals politiker i sverige till arbetsförmedligen så dom kan söka jobb och bli NÄRANDE i samhället, och sen börjar vi om från början, tv4 eller kanal5 kan säkert poppa upp ett nytt tv-program, "vem vill bli politiker" och då ska det vara som det va menat från början, att det ska vara ett intresse och ett kall att ha detta jobb, inte att bli försörjd hela sitt liv med egna regler å lagar, utan samma regler som för alla som försörjer dessa svinpälsar, och vi försörjare måste få bestämma deras apanage. Passar inte detta så får dom snällt ställa sig till arbetsmarknadens förfogande å söka jobb i näringslivet, inte vara tärande i hela sina korrupta liv och leva som asgamar och hyenor hela tiden.

Lite fler godbitar

http://www.dn.se/ekonomi/festfixaren-fick-en-kvarts-miljon--varje-manad

För en oinsatt är det lite svårt att förstå att det är så lätt att attestera en faktura på 2,7 miljoner med specen

”Produktionsbudget för 9 september 2009, Seminarium 330 000, Stadshuset 1 888 000”.

Det kanske beror på att dom vet att det aldrig kommer krävas något ansvar av dom :D ... och har man 6 siffrig månadslön lär man inte oroa sig vilket som, finns garanterat nån polare som har en ledig post nånstans med motsvarande lön om man skulle få "sparken" = omplacerad

http://www.dn.se/ekonomi/krantz-ett-naturligt-inslag

:fyllisar

Hur gör man för att få jobb på en myndighet? Ska CV:t innehåller bevis på total ignorans och att man inte kan få skrumplever?
Man skulle ju kunna bli chef på HR avdelningen med.

Steg 1: Se till att få ett utredningsuppdrag åt regeringen (skit samma om vad)
Steg 2: Kom fram till en rad åtgärder som måste vidtas samt (viktigaste) det måste finnas en myndighet för att vidta åtgärder och övervaka blanketterna som skall skickas in.
Steg 3: Nu finnessen, det behövs givetvis en GD på myndigheten, han bör vara expert på ämnet och polare med politikerna, simsalabim, det är ju du, eftersom du under flera år utrett och studerat det hela är du nu den främste experten!
Steg 4: Luta dig tillbaka i ditt tjänsterum i centrala Stockholm och njut av din välförtjänta lön ( och bli förhelvete inte osams med någon politiker, då blir myndigheten omedelbums utlokaliserat till glesbyggden!)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT