Hur många mil, vurpor mm har du lyckats med i år?

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Runt 200 mil i år inga vurpor , men lyckades välta hojen i garaget nu inför vinterservice när den skulle upp på depåstöd, han få tag i hojen så det blev ett lätt vält på golvet bara liten skada på kopplingshandtaget :näsblod:näsblod:rodnar
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
26 mil i år. 13 mil till serviceverkstaden, 13 mil hem. :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
3155km i år, varav 112km senast i söndags, och noll vurpor. Lillknodd och mycket annat som har tagit tid tyvärr, hojen används i princip bara till nöjeskörning. Men det är ju 1 månad kvar av säsongen!

7345km trampcykel har det däremot blivit, och det tickar på för varje dag. Men det blir trots allt 600 mil mindre än planen :gnissla

Och nej, jag för inte alls bok :rolleyes:
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Lite över 1 200 mil med brukSportHojen sedan mars. En hojträff ute i skogen och några vändor till Sviestad annars pendlarmil...
FinSportHojen tankades några gånger och den lyckade jag välta. Pucken tog det mesta och de små märkena i lacken är det bara jag som ser... :rodnar

20201123_1.jpg

En grå säsong... :(
 

Tom Gång

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2019
Ort
Kungälv
Hoj
Vitpilen 701
350 mil ungefär, mest pendling. Sugen på längre utflykt nästa år.

Gjorde en lowside på grusväg (med gatdäck) och hamnade i diket. Lite skrapmärken bara.
Var även nära att bli rammad av en bilist som bytte fil i rusningstrafiken utan att kolla döda vinkeln.
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Fått ihop ca 1000 mil fördelat på 4 hojar. Mest FZ1 i Stockholm och en hel del med Transalpen i Skåne. GammTrajan och lillZukan kaffesvängar i Stockholm.
1 vurpa med Tramsvalpen i Skåne i slutet av september. För fort på smal väg med dålig sikt och skar ner över asfaltskanten. Jag blåslagen men hel och hojen skrapad, bucklig och blinkers Mm trasigt. Var ner och fixade den för några veckor sedan, så om inte som ny, så fullt körbar!
Nu ska jag köra min nya Triumph Sprint tills snön kommer.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Nöjeskör enbart, det är ett nöje att köra till och från jobbet på mc. :)




Word! *smackar belåtet*



Pja, kanske 800 mil om jag rappar på lite i december? I år fördelat på 2,5 hojar:

Kawasaki Z900RS (såld i somras)
Yamaha MT-03
Honda SH300i

Året-runt-kuskare. Inga kända, inrapporterade missöden, utom inslag av otjänlig väderlek
Bor: Huvudstad, tryggt och naturskönt belägen innanför tullar...

Cogito, ergo sum, föffan...!
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
400 mil med 701 enduro. 2 vurpor i skogen.
1000 mil med Street triple. Inga vurpor.
700 mil med Tuono (köpt i slutet av augusti) Inga vurpor.
150 mil med Gsxr 1000. Inga vurpor.
 

lillalbin

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2019
Ort
söderhamn
Hoj
1999 honda vfr800 honda varadero
Hej. Lillalbin här. Dryga 120 mil på Honda vfr750. Krach. Skrot sa Lingvalls i Gävle. Dryga 1200 mil på Honda vfr800. Mindre malör. Vintervila. Tack för ordet.:smasha
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Oklart hur många mil men nåt tusental fördelat på flera hojar, blev prejad av vänstersvängande kvinna med mobiltelefon och två barn i juni, både hojen och jag blev buliga, stukade en fot och bröt av en fotpinne bland annat. Tanken blev rätt mos också.
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Semestern låg i Juli och det regnade nästan varje dag.

SP1 85 mil
Aprilia Pegaso 86 mil
CX500 110 mil :banana

Krockade Aprilian mot en suv som glömde kolla vänster innan den svängde ut från camping.
Gick bra med mig men hojen blev inlöst..

Saknar nu "Allvädershoj"
 

argusc

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2019
Ort
Solna
Hoj
Triumph Street Triple R 2009
Intressant att se hur andra kör. Jag tog själv kortet sent förra året (Oktober har jag för mig), så det blev en väldigt kort säsong för mig förra året. Jag hade dessutom mycket problem med min då för mig nya Triumph Street Triple R 2011 med ett fullständigt motorhaveri när jag höll på att övningsköra så fick knappt några veckor att köra efter jag fick kortet innan säsongen var över.

I år var det andra förutsättningar. Jag har sedan jag tog kortet förra året hunnit köra en hel del. Pendlar till jobbet varje dag sedan jag tog ut hojen ur vinterförvaring i mars och tog två medellånga turer med tjejen i Sverige på vår gemensamma BMW K1600 GTL.

Totalt sett har jag hunnit köra en hel del på hojarna vi har hemma:
- Triumph Street Triple R 2011 (min egen)
- BMW K1600 GTL (jag och min sambo delar på den)
- Suzuki Bandit 650 S (min sambos)

Provkört några hojar också, för att utforska lite:
- Yamaha Ténéré 700 (grym!)
- BMW F850 GS (trist som tusan)
- BMW S1000XR (... nja)
- Ducati Multistrada 1260 (riktigt schysst!)

Haft ett par incidenter och strul:
- Tappade min Street Triple R när jag stannade till i en korsning i ösregn. Knäckte växelpetaren och styret blev skevt plus en massa småskador på hela vänstersidan, fick byta allt på vänstersidan och styret. Lyckades köra både hem och till verkstan utan större problem (dock lite svårare att växla utan pedal), men klämde min fot mellan växelpetaren och asfalten när hojen föll så haltade lite ett par dagar. Tur jag hade bra MC-stövlar.
- Tippade över med fullastad BMW K1600 vid långsam U-sväng i brant uppförsbacke med tjejen bakpå. Som tur var inga skador på varken hoj eller person.
- En hel del strul med min Street Triple R pga glapp i kabeln till tändlåset i samband med perioder av mycket regn. Blev helt stående en gång när jag bara inte fick liv i den. Hade en rejäl scare en gång när hojen tvärdog på väg hem i rusningstrafik i Stockholm. Skruvade isär halva hojen för att komma åt att fixa, men tveksam till om problemet är helt borta. Det är bara väldigt svårt att felsöka när glappet inte går att framkalla på begäran.

Totalt sett blev det 5676km på BMW:n och 4810km på Street Triplen än så länge (men har inte ställt undan Triumphen ännu), så drygt 1050 mil i år. Mycket nöjd med mitt första år med MC-kort!
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Några vurpor har de som väl inte blivit och jag har sankat ihop ca 1500 mil fördelat på en drös i fallande ordning
Ducati Multi 1260 Enduro 500 mil
Ducati 888 100+ mil
MV Agusta F4 1000R 100+ mil
BMW R nineT Racer 100+ mil
BMW HP2 Sport 100+ mil
CBR900RR 200+ mil
Resterande mil är födelat på cyklar med R i någon form där var och en rullat allt från 20 till 40 mil.

Jag kör sällan riktigt lång och väldigt sällan under 8-9 mil, men jag kör ofta och
I princip bara nöjeskörning på roliga vägar. Undataget är Multin som kan rulla hundra mil på en weekend upp genom dasland o värmland med övernattning.

Mvh
Micke
 

bombas

the king of every f...ing thing
Gick med
25 May 2019
Ort
bakom en buske
Hoj
honda crf 1100 -22
blev ganska precis 2000 mil på "gammel africa twinen" (-17) i år sedan byttes den in i maj emot en splojrans ny -20 och så klart blev det en african twin igen!! å me den har det hunnits å färda ca 950mil och jag f...ing älskar den!!

dock till den tråkiga delen med vurpor å sånt hade jag en när kontakt med en mini cooper som jag tyckte såg för bra ut i plåt och lack!! skämt å sido så hade jag på att välja mellan att köra in i coppern snett bakifrån eller att fronta en lastbil så jag valde det första alternativet:D felet låg helt hos mig för jag låg för nära så den får jag ta på mig helt!!!!

klarade mig utan skador otroligt nog ( dock inte mitt ego) men kylare motorbågar plast och handtag m.m fick sätta livet till men sånt går ju att fixa bara man öppna pengapåsen!!
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Det blev ca 700mil i år.
Mindre än vanligt, men det har varit många kortare turer "runt hörnet" som har varit riktigt fina.
Planerade semesterresor till olika länder blev avblåsta, men dom finns ju kvar.

Ett antal marksyningar, säkert 10, men alla i låg fart, det har varit "den hala stenen" och "det lömska trädet".
Men, allting i låg fart, och ingenting som inte har något positivt med sig - jag får ju gotta mig i att investera i ett nytt dekalkit.
För det måste ju vara fint till nästa säsong :)
Och jag kommer även att sänka den några centimeter till nästa säsong, känns lite tryggare,

Tenere_Fail_2.jpg
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Har "noll koll" på hur många mil det egentligen blev under det inledande coronaåret... Men klotade inte på/me nån hoj.

Mest överraskande var att jag inte blev avkastad nån gång i vintras/våras på min gamla grymma limegröna tvåtakts Kawa KX500D på skogsvägar eller cross/endurobana. Friskare än ny nu. Totalrenoverad å moderniserad i år å gothmörkad supermotard me 17" som funkar som chilly "EU-moppe" vid "sommarstugan" i Roslagen. Deathstrokern är inte rumsren, så ingen bild på nätet
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top