Hur många mil pallar motorn tror ni ?

Hojtokig

Janne
Gick med
19 Jun 2006
Hoj
Yamaha XT600
Min XT600 2003 har gått nästan 9000 mil. Den är aldrig helrenoverad men den är regelbundet servad och funkar finfint. Man kan ju ändå inte låta bli att undra hur många mil en sådan hoj kan rulla utan att motorn lägger av. Naturligtvis är det svårt att svara på frågan. Är det någon som har någon referens på hojjar som har gått långt ? Har i och för sig hört om en offroad hoj som fixade nästan 30000 men vet inte om det är sant...

Någon vänlig själ som vet..

Hojtokig skrev:
2247928 Min XT600 2003 har gått nästan 9000 mil. Den är aldrig helrenoverad men den är regelbundet servad och funkar finfint. Man kan ju ändå inte låta bli att undra hur många mil en sådan hoj kan rulla utan att motorn lägger av. Naturligtvis är det svårt att svara på frågan. Är det någon som har någon referens på hojjar som har gått långt ? Har i och för sig hört om en offroad hoj som fixade nästan 30000 men vet inte om det är sant...

Någon vänlig själ som vet..

Kolla med mcbudet, om det är någon som vet detta så är det han!

Kan vara svår att få tag i men skicka ett PM vettja!

Budhojarna Går väl +20k per hoj, och nån hade väl gått 30k.
Och det är hårda mil! Tror ringar brukar bytas runt ett visst antal mil, men det har Mcbudet svar på :tummenupp

På budet så sålde vi dem nånstans runt 15k (2 år ;) ) mil och jag har nästan aldrig varit med om att nån rasat vere sig innan eller efter det. Visst kan man få renovera saker men men några ras förekommer nästan inte.
Svaga delar på superlångmilarna är växellåda och bakfjädring snarast.

DAniel

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...