Hur många mil körde du i dag?

..och ca 5 mil senare är den extra insatsen uttagen. Den hade nog inte behövts då han som besiktigade den sa åt mig att ”ta ur insatsen så den får andas riktigt”. 😅IMG_3293.jpeg

~175 mil mellan onsdag den 5 och söndag den 9 aug när vi var ett gäng som körde till Lysebotn i Norge.
Sjuka vyer och vägar!
View attachment 531510View attachment 531511View attachment 531512View attachment 531513
Ni har tagit samma runda i Norge som vi gjorde för tre år sedan 😃
Lysebotn, hotell i Rysstad, Dalen med sina egna serpentinvägar.
Var ni förbi Rjukan också?
Där nazisterna tillverkade tungt vatten till förmodad atombomb.
Kul att ni fick fint väder till Lysebotn 👍

49.8 mil idag från Holm, Sundsvall till Saxnäs via Vildmarksvägen. Ingen varm dag att köra hoj, kan tänka mig att temperaturen varit +12 som max och en jäkla motvind upp mot Gäddede. Ska bli skönt med en varm dusch nu. Träffade en Huskvarna 901 åkare från Hudiksvall som var i Saxnäs då jag tankade men han var också där för att flugfiska. Han skulle och äta på hotellet så jag hade också trevligt middagssällskap med motorcykel, jakt och fiskeprat.

Screenshot_20260811_174515_OsmAnd.jpg20260811_142228.jpg

Smidig väska! En sådan har jag också haft. Dessvärre fick den ett "banesår" häromåret. Den hade legat och skavt på något sätt så det blev ett stort hål. Fattar inte riktigt hur det hade gått till, men hålet var där och väskan fick ersättas av dyra Kriega-grejor.

Smidig väska! En sådan har jag också haft. Dessvärre fick den ett "banesår" häromåret. Den hade legat och skavt på något sätt så det blev ett stort hål. Fattar inte riktigt hur det hade gått till, men hålet var där och väskan fick ersättas av dyra Kriega-grejor.

Min ska nog få en översyn hos den lokala sadelmakaren som blå gjort över drevet till sadeln på kompressor Hondan. Jag ser gissa antydningar till att väskan kan börja ge sig i framkanten ungefär vid kanterna på sadeln. Har faktiskt funderat på om Mosko Moto väskan jag har på KLR:en skulle gå att få dit, med den större toppväskan blir lastvolymen ungefär 55 l, samma som Lindstrands väskan.

SW Motec dynan var grejer för känns knappt nåt i röven efter i princip 50 mil.

Den kan ha domnat.
:fakta

Den brukar kännas innan nån kroppsdel domnar av, jag tror helt enkelt att dynan funkar🤔 idag hade nog även en sån förfulande sak som en ruta uppskattats för vinden mot kroppen var jobbig.

60.2 mil idag från Saxnäs till Överkalix, körde mot Dikanäs där jag gjorde upptäckten att det var ca 4 mil grus till Sorsele. Men Thruxtonen funkade även som super adventure och det gick att hålla "ordentligt" skyltad hastighet största delen av sträckan, detta måste berott på Thruxtonens suveräna fjädring, ytterst lämpade däck för grus samt övriga grusegenskaper som hojen har och inte en riktigt fin grusväg😉

Tar väl även med en bild på trappstegsforsen, var husbilar överallt så det var omöjligt att få med hojen ovj forsen på wtt foto utan att nån husbil kom med. De flesta hade nere gardinerna då jag stannade så jag hoppas dom tyckte att TOR dämparna lät bra😂

Screenshot_20260812_192441_OsmAnd.jpg20260812_100736.jpg20260812_085347.jpg

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...