Hur många mil körde du i dag?

Hyrde en Husqvarna Norden för en dag i bergen i sydöstra Tjeckien tillsammans med en polare. 30 grader och solsken. Fint som tusan. 13mil med lite stopp för mat och kultur.

View attachment 531064View attachment 531065View attachment 531066View attachment 531067
Nice , vad tog dom för hyra inkl utrustning för en dag ?
Han jobbar på KTM här i byn och dom hyr inte ut personlig utrustning. Men hojen kostar ~3000czk/dag. Billigare fler dagar.

*Edit* Torola Racing https://www.ktm-fm.cz/

Last edited:
Drygt 38 mil. Katrineholm - Göteborg. Bara transport.
Tänkte fråga har en God vän i vår ålder som gick i pension i år. Som är väldigt sugen på att ta ett MC-kort på ålderns höst :) Bor i Särö...lite lång sträcka för mig att pendla att va Handledare! Är det något som du kan tänka dig? Och det är till våren nästa ÅR!

Last edited:
15 mil idag, körde upp till Ödeshög (igen) först, sen kurvorgie söderut via St Åby - Boet - Duvebo - Adelöv - Hullaryd - Aneby, efter Aneby transportsträcka till Järsnäs sen rolig väg igen ner till Äng.

st_aby_ang.jpg

Stannade till vid det gamla skolhuset i Boet, beordrade en person på plats att spola av min hoj.

20260801_104837707.JPG

Nävars det gjorde jag inte alls, det var en tant som var där för att vattna blommorna.

Det blev ca: 30 mil idag test körde min nyinköpta 2:a hoj
View attachment 531190
Grattis! 2001:a? 2000? Miltal? De röda är snygga! Fast de blå är snabbare, som jag minns det. :)
Sålde min ST år 2019 och köpte Tiger Sport 1050. Saknar ibland min 955:a. Skön karaktär, särskilt när varvräknaren passerar 8000 inne i en tunnel. :)

1785605822148.png

Grattis! 2001:a? 2000? Miltal? De röda är snygga! Fast de blå är snabbare, som jag minns det. :)
Sålde min ST år 2019 och köpte Tiger Sport 1050. Saknar ibland min 955:a. Skön karaktär, särskilt när varvräknaren passerar 8000 inne i en tunnel. :)

View attachment 531191
Om jag får spekulera så tror jag det är årsmodell 2002 på den röda.
Dekalerna ändrades/flyttades lite 2003 och framåt om jag inte minns fel.
Motorblocket antyder att det är minst en 2002 då motorn uppdaterades.
Motorkåpan (sidan) blev då i ett stycke och blev av med den där alu (eller titan?) delen som satt där.
Är det rätt? 🙂

• Gilla
Reaktioner: TCE
Om jag får spekulera så tror jag det är årsmodell 2002 på den röda.
Dekalerna ändrades/flyttades lite 2003 och framåt om jag inte minns fel.
Motorblocket antyder att det är minst en 2002 då motorn uppdaterades.
Motorkåpan (sidan) blev då i ett stycke och blev av med den där alu (eller titan?) delen som satt där.
Är det rätt? 🙂
Det är en 2001:a på 2500mil ! en herre på 75år som hade den som 2:a ägare, gått 300mil dem sista 13 åren, pedant skött, riktigt trevlig hoj

Ca 10 mil idag för att fira bonusdottern som fyllde 17 år idag och som firade hos mostern. Svärföräldrarns bil en VW Polo gjorde att jag körde hoj då det redan är nog trångt med fyra personer och en chihuahua i en sån bil.

Tillbaka till svärföräldrarna körde jag under skyltad hastighet vilket gjorde att dygnsmedelhastigen nog var ungefär skyltad hastighet. Är glad för mitt val att köra sakta i skymningen med dimman då jag var onödigt nära en älg på hemvägen och hade jag legat i skyltad hastighet ikväll vete fan hur det slutat med mig och älgen.

Det är en 2001:a på 2500mil ! en herre på 75år som hade den som 2:a ägare, gått 300mil dem sista 13 åren, pedant skött, riktigt trevlig hoj
Mera OT i tråden! :)

Fast med svart motorblock? När jag zoomar in så instämmer jag med Tebax. Ser ut som en generation 2-motor.

De äldre (generation 1) hade grå/silver-färg. Vad säger reg.beviset, 110 eller 120 hästar? (Ibland ser man uppgifter om 108 eller 118 hk). Vidare så hade Gen 1 siktfönster för oljenivån medan Gen 2 hade oljesticka.

Fast Triumph kanske inte var konsekventa... En sent producerad 2001:a som redan fått 2002 års uppdateringar?

Mera OT i tråden! :)

Fast med svart motorblock? När jag zoomar in så instämmer jag med Tebax. Ser ut som en generation 2-motor.

De äldre (generation 1) hade grå/silver-färg. Vad säger reg.beviset, 110 eller 120 hästar? (Ibland ser man uppgifter om 108 eller 118 hk). Vidare så hade Gen 1 siktfönster för oljenivån medan Gen 2 hade oljesticka.

Fast Triumph kanske inte var konsekventa... En sent producerad 2001:a som redan fått 2002 års uppdateringar?
Reg bevis säger 107Hk, Och oljesticka

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form