Hur många mil körde du i dag?

Jag kör varje arebetsdag mina 1,1mil till jobbet och 1,1-20mil hem (beroende på sug).
Alltid lite enklare att stiga upp när man får börja dagen med lite hoj. :)
Fint väder = lill-duken, regn och/eller kallt = 1290'in.

Jag har kört 4 mil till jobbet idag, med en liten omväg till Carspect för en varannanårskontroll. Nästan godkänd, lite lågt halvljus tyckte de, men jag slipper visa upp den igen förrän om 24 månader. :)

Just idag är den regnigaste dagen på länge, men det spelar ingen roll, förutom att mina stövlar inte är täta, men det går ju att göra något åt...

11,5 mil med moppen. Nya områden, vägar och gång- och cykelvägar. Kul!

Jag har kört 300 mil sedan 6/8 förra året. ✌️

IMG_2236.jpeg
IMG_2238.jpeg

Sedan hem för en sväng med 750 LTDn. Fem mil i och runt stan. Kopplingsvajern och nippeln håller fortfarande. Fixade till den andra E-bay-vajern också.

IMG_2240.jpeg
En japansk M8 konverterad till nippel och vanligt lödtenn från Biltema. 😎

IMG_1773.jpeg
En ”arkivbild”. 🙂

Bifogat

• IMG_2238.jpeg
    IMG_2238.jpeg
    6.2 MB · Visningar: 7
  • IMG_2236.jpeg
    IMG_2236.jpeg
    5.5 MB · Visningar: 7
En sväng med TDMen. 57 mil.

Askersund, har aldrig varit där förut. Fint, lite som Mariefred.
IMG_2241.jpeg
IMG_2242.jpeg
Nä jag fotade bara hojen. 😎

Vidare till Motala. Där var jag iofs 1977.
Vad är Motalas usp? Vad är det känt för?
”Stockholm Motala” Radiohistoria.
Mot Motala, Klimpens slutreplik i någon Bert-rulle. Kulturhistoria det också.

IMG_2243.jpeg
Radiomuseet var stängt. Himla otur då.

IMG_2244.jpeg
Inte fick jag klättra upp i masten heller. 120 meter!

Borensberg, en ort och en sluss utmed Göta Kanal. Gjordes det inte några kvalitetsfilmer om diket?
Borensberg var fint det med.

IMG_2245.jpeg

Kul att se nya vägar och vyer. Det var ju inte Norge precis men va fan.

Det blev en sex mil ungefär. Till jobbet, hem från jobbet och hiva i sig mat. Sedan till yoga. Efter det var det så gött så jag tog en liten omväg i skymningen. Fantastisk kväll var det! Mötte ingen annan hoj dock, men jag hör nu. De brukar komma ut när det mörknat häromkring :)

Ja, bilden är från hemvägen från jobbet. Jag testade ändra en sak. Finn ett fel!
.
.
.
.
Jomenvisst, du såg rätt. Extraskärmen är vinklad lodrätt nu! 😮hade aldrig testat det innan för det såg så fult ut, men nu tog jag mod till mig och vinklade om den lite. Gjorde stor skillnad faktiskt. Nu går det att köra med visir öppet i höga hastigheter utan att det känns som en torktumlare.

20250904_153927.jpg

56 mil idag, igår igår och i förrgår. Tog en sväng till en kompis i Dalsland och vi körde igår en tur på ett trettiotal mil i norra Dalsland och södra Värmland. Jag har skrivit det förut och gör det nu igen, Dalsland har massvis av kul mc-vägar. Åk dit!

Allt var inte asfalt utan vi körde säkert 5-6 mil grus, inte 100 % rätt underlag för min Moto Guzzi med slitet 180-bakdäck och en matchvikt norr om 230 kg. Men va’ fasen, det funkar det med. (Moto Grusi? 😛) Men det var lite synd (eller mycket synd) att det började regna under en av våra längre grussträckor.

Bensträckare vid Mustadfors, Dalslands kanal.
1757090039444.jpeg

Efter regn kommer solsken. Vi pausade i Sillebotten för att göra rent kläder och hojar. Typ ta bort smuts från baklampan så man kunde se bromsljuset. 🙂
Det ser kanske inte så illa ut på avstånd…
1757090318535.jpeg

Men zoomar man så syns smutsen bättre.
1757090406944.jpeg

Svingen brukar vara svart, men inte idag.
1757090469110.jpeg

Notera gaffelbenen!
1757090538300.jpeg

Stövlarna var det minsta problemet. Gore-Tex! Så dem kunde jag grovrengöra genom att gå ut en bit i sjön. 😀
1757090659043.jpeg

Last edited:
View attachment 520554
Radiomuseet var stängt. Himla otur då.

View attachment 520555
Inte fick jag klättra upp i masten heller. 120 meter!

Borensberg, en ort och en sluss utmed Göta Kanal. Gjordes det inte några kvalitetsfilmer om diket?
Borensberg var fint det med.

Kul att se nya vägar och vyer. Det var ju inte Norge precis men va fan.

Dom har väl en mast man får klättra i tror jag, det var ju synd att museumet var stängt, men du fick i alla fall med radioklubbens 9 elements optibeam på bilden av huset.

Inne i museumet finns (förutom motala sändaren) ett rum tillägnat Luxors radiohistoria, jag har aldrig varit där själv, men skulle absolut vilja göra ett besök.

Angående "diket", man har ju sett filmerna och bildat sig en uppfattning om kanalen, döm om min förvåning då jag första gången åkte bil (vet inte på vilken väg) och korsade kanalen, det var verkligen bara ett dike, det guppade till i bilen när man åkte över, men det såg bara ut som ett dike på en åker som var välfyllt med vatten....

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!