Hur många mil körde du i dag?

Stämmer, finns rätt mycket att utforska där + minimalt med trafik på grusvägarna. Med tanke på nicket, har du kört där?
Körde vägen för några år sedan. parkerade hojen och besökte utsiktstornet. Väldigt märkligt att dom uppbrända träden står kvar.

På tal om besiktning... 3x6 km för besiktning av 3 hojar. 240 surt förvärvade €. Så klart passerade alla, här nere baxar man fram besiktningsbilen om det är något som kan ge problem, t.ex. om motorn riskerar att överhettas på tomgång för att kontrollera belysningen i 30+ grader, då kör man fram och mäter på besiktningsbilen! Alla mätningar går direkt in till den centrala databasen, men det är bara bromsprov som registreras med video där man ser hoj+nummerskylt, så resten kan göras med annat fordon...

Körde vägen för några år sedan. parkerade hojen och besökte utsiktstornet. Väldigt märkligt att dom uppbrända träden står kvar.
Har inte vart in till utsiktstornet än, men det verkar heltklart värt ett besök.
De nedbrända träden som fortfarande står kvar är lite obehagliga, ingen miljö man vill vara i vid kraftig blåst.

IMG_1803.jpeg
Man var ju lite kung på slottet idag.
Inte för att jag är rojalist eller för att jag visste vad jag skulle dit upp att göra. En stor och hemsk flock med hönsiga turister. Massor av snutar och nästan lika många lapplisor där. En tripp söderut fick det bli.

15 mil eller så. Faan va bra TDMen går! 🙂

View attachment 516327
Man var ju lite kung på slottet idag.
Inte för att jag är rojalist eller för att jag visste vad jag skulle dit upp att göra. En stor och hemsk flock med hönsiga turister. Massor av snutar och nästan lika många lapplisor där. En tripp söderut fick det bli.

15 mil eller så. Faan va bra TDMen går! 🙂
Polisen stoppa dig tillslut 🤭

33,5 mil ToR Norrtälje Custom Bike Show för att filma och titta på hojar. Mycket fint att titta på, å mycket folk ifrån kl 12 tiden.. Blev landsväg och motorväg, kallt och blåsigt. Åker helt klart dit igen.
Några random bilder ifrån mobilen.
IMG_4104.jpeg

Bifogat

• IMG_4107.jpeg
    IMG_4107.jpeg
    6.6 MB · Visningar: 14
  • IMG_4109.jpeg
    IMG_4109.jpeg
    3.1 MB · Visningar: 13
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...