Hur många mil körde du i dag?

Lite omvägar så blev det ca 65 mil idag. 25 av dem med sällskap. Myckelgensjö tillhörde de metropoler som passerades. Kokade kaffe på rastplats.
Lite kyligt sista 20 milen så det blev en varm dusch efter att tältet hängts upp på tork i garaget.

15, fram och tillbaks på gammtrajjan till ugglans park i Strängnäs. Hojutställning.
Blev hotad av ungdomar i bil av okänd anledning på väg hem. Kan bero på att jag gav ett finger efter att de tutade på mig vid en smärre felkörning och gick in till kanten. Lättstötta jävlar som körde ikapp och fotade med mobilkamera samt visade ”pistoltecken” med fingrarna. Suck…

✅️ Vi blev förvånansvärt få på dagens tur "🚔🏍 Två gånger "bilevent" på hoj 🏍🚔", endast 12 hojar i det fina vädret🌞 Kan det ha varit att det utannonserades att vi skulle på event med för många hjul?🤔 Det ändrade sig kvickt som ögat😉

✅️ Vi träffades på Donken, Stäket och drog så gott det går runt Stockholm, på lite mindre vägar till Meguiar's tillställning i Bålsta. Där vankades det balla bilar och gratis vurre samt fika🌭☕️. "Palmen" i gruppen käkade fyra raggarballar med svängdörrar på nolltid. Dom har verkligen en ball grill som syns på bilden... Nu kom jag på att nästa tillställning vi skulle åka på skulle tvinga oss att dra igenom stan🤮 Som så många gånger förr blir det inte enligt manus mina körningar🙂

✅️ Frågade om vi istället skulle hälsa på Daniel i Puckons födelseort, Järlåsa. Daniel driver "Widelake Motors" samt ett av Sveriges billigaste caféer. Sagt och gjort så vi drog från Bålsta med siktet inställt norrut. På en av småvägarna såg vi något så näpet/gulligt😍 så jag ställde mig på bromsen. Två blyga småtjejer sålde nyplockade majskolvar🌽 längst vägen. Vi stannade givetvis upp och köpte majskolvar av dessa söta näringsidkare. Senare visste ingen av oss vad vi skulle med dessa majskolvar till, men kändes härligt att vi nog gjorde deras dag😀

✅️ Vi stannade till vid den vackra kanalen i Örsundsbro (fulparkerade) och tog oss sen vidare via dessa grisfarmar längst vägen🐷 Denna gång gick jag inte in i geggan som tidigare och klappade dom. Grisskit blandat med lera är inte bra för MC-dojjor har jag lärt mig😁 Små söta griskultingar dansade ystert åt oss när vi i sakta mak åkte förbi dom. Nöff nöff🐽

✅️ Väl framme i Järlåsa blev Daniel själaglad återse gänget då det var runt ett år sen. Kramkalas och fika. Tack för ordet och fortsatt trevlig helg på er som har det😎
20240831_114529.jpg20240831_124406.jpg20240831_124451.jpgFB_IMG_1681372685728.jpg

Det blir långa körpass när rundan inkluderar en transport på 1 timme till träffplatsen och sedan någorlunda samma tid när man ska hem igen.
Idag blev det totalt 37 mil igen, har nu gått omkull i soffan och tänker fanimej inte resa mig igen.

Finns det nån marktjänst på det här jädra stället ?

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...