Tackar! Jo, lite större färja är det och med Vaxholm som hemmahamn förstärks fördomarna om att allt mellan Norrköping till Gävle är Stockholm.

Hur går det med Träffen på Brännaberget? Vore kul med en träff lite norrut där flertalet får kör lite mil för att komma fram. Även om den troligen inte kommer att slå deltagarrekord...
Jag har fått upp Rockmorsan två gånger i sadeln. Båda gångerna har hon sagt kör snyggt.

Första gången var det ett rådjur på väg hem från Sviestad, andra gången var det ett bakhjulssläpp ut ur esset på samma bana.
Ja när man tänker på "skyddsutrustningen" som användes i början av karriären så hade jag nog inte kört hem efter årets vurpa.

Samtidigt, hur ofta vurpar man? Förra gången var 2003 då jag tog ett rådjur i samma hastighet som i år.
Då körde jag in i bakdelen, totalkvaddad motorcykel och brutet nyckelben, i år sprang rådjuret in i framhjulet och förstörde lite plast som lagades med silvertejp så jag kunde köra hem. Slumpen ...
View attachment 501620
Kände ingen smäll så dessa nedan är intressanta. Den måste blåst upp sig när jag lämnade hojen men jag var fullt upptagen med att inte gå omkull för att märka det.
På franska men 4 minuter in ser man vad som händer vid samma hastighet som jag hade.