Hur många mil körde du i dag?

60 mil. 15 timmar. Temp mellan 24 och 38.
De sista 30 milen tog 2,5 timme. Resten småvägar uppe i Apenninerna mellan 700 och 1800 meters höjd. Helt magiska områden och väldigt få som är där överhuvudtaget. Mest lokala cyklister…
Vi hade 8-12 grader idag och småregn.
Två rätt skilda upplevelser men tack vare att vi båda sitter på MC är jag säker på att vi njuter lika mycket! 🤩
 
32 mil i närområdet. Jag kan lugnt konstatera att något järnarsle inte ingick i min spec.
Knappt fem timmar med inte fullt en minuts avbrott känns i grenen.
Har du provat cykelbyxor med stoppning? Jag klarar längre sträckor med dom än utan.
 
15mil blev det , delvis duggregn men ibland tittade solen fram
Duveds kraftstation på bilden och den andra bilden från intagsröret till den som ligger vid en sjö några 100 meter högre IMG_1088.jpeg
 

Bifogat

  • IMG_1089.jpeg
    IMG_1089.jpeg
    635.9 KB · Visningar: 12
Har du provat cykelbyxor med stoppning? Jag klarar längre sträckor med dom än utan.
Nä, jag vet inte vad det är.
Jag köpte stoppade kalsonger (samma sak?) för ett tag sen, men den stoppningen är nog för chopper åkare, dvs väldigt långt bak. 1000002263.jpg
 
Körde 47mil (Växjö-Simlångsdalen-Göteborg-Tanumshede) idag som första stint på årets Norgeresa, detta med cykelbyxor utan hänsyn till manliga camel toe. Men vilken stökig resa det blev. Möte upp kompisen från Skåne i Simlångsdalen, gul motorlampan hade tänts på hans KTM 1290 och det slog ut i princip alla funktioner på hojen. Vi försökte med norsk reset utan framgång och körde till CEC motor i Falkenberg. Dom kopplade upp hojen mot datorn och kunde radera några felkoder men problemet kvarstod, så dom rekommendera oss att köra till CEC motor i Kållered. På vägen upp öppnade sig himlen och vi kom fram till Kållered helt dränkta. Där lyckades dom hitta att klistrigt oljegrus låg i vägen för avgasspjället så att servomotorn gav felkod. Så lite oljegrus höll på att sänka resan, men vi är oerhört tacksamma mot verkstäderna som tog emot oss utan några diskussioner.
 
33 mil i förrgår. Oxelösund-Kvarsebofärjan-Arkösund-Stegeborg-Valdemarksvik-Fyrudden och hem. Riktigt trevlig tur :tummenupp :).

Tog en glass i Fyrudden.
1720690937469.png

Igår blev det bara 13 mil. Drog till Trosa och tillbaka på lite olika vägar.
 
Dag två på Norgeresan blev ca 47mil också, vi plockade upp en tredje reskamrat och rutten blev Tanumshede-Drammen-Kongsberg-Gaustatoppen-Rjukan-Geilo. Trodde vi hade klarat av resans verkstadsbesök, men så var inte fallet. Två M6 muttrar behagade söka norskt medlemskap (från två olika hojar) och ersättare fick införskaffas. I mitt egna fall så kan jag ha missat att dra åt muttern för väskhållaren när jag monterade dit den. Svängde förbi en lokal lastbilsverkstad som först såg lite förundrad, men som glatt gav mig en ny mutter.
20240711_184758.jpg
20240711_173332.jpg20240711_162736.jpg
 
Last edited:
Ca 30 från Fosselv Camping till Gryllefjord ute på Senja. Vilka vyer! 😍
1000004413.jpg
"Hyttan" är för två nätter så vi tar Senja runt imorgon.
Ett helt fullutrustat hus med fyra sovrum i två nätter för 2700. Galet billigt!
Dom hade tom bäddat år oss! 🤩
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top