Hur många mil körde du i dag?

Kranglan fram å tillbaks Med omvägar. 5 mil? Missade den där gula Triumph 595 som hänger här på forumet enligt Kjelle.

Inga på två hjul...

🛶 Igår hade jag äran att åka med R142 Ystad när hon skulle från Gålöbasen till dockan på Beckholmen för att göras vårfin💃 Jäklar vad det gick undan. Hon drar 1 liter bränsle per sekund!!!😱 när alla tre motorer (13.500 hk) öronbedövande drar på för fullt💸

⚠️ Den 7e september har Veteranflottiljen "E.D.I.P" som jag kommer göra ett event åka på, och där även ni har möjlighet att att provåka denna skuta samt några till kjol/flyte -tyg. Håll ögonen öppna👁👁 Läs mer om EDIP här: https://www.veteranflottiljen.se/Arrangemang/EDIP

8c34715c75d042c7_org.jpg20240502_145846.jpg20240502_151429.jpg20240502_175900.jpg20240502_163917.jpg

Bara tre kilometer (igår). Det var rätt kyligt i fartvinden och jag var inte klädd för detta. Hade just plockat fram moppen ur vinteridet för att se om den startade, vilket den gjorde. Men nu så, nu är säsongen igång.
Dessa km imponerar ändå mer än t ex @BrooklynS :s 40 mittnorrlandsmil, (om jag förstått saken rätt). Jag menar, du har ju en mer kompromisslös motorcykel, utan en massa bekvämligheter, samt en uppsjö av hinder att överbrygga. Jag har nämligen svårt att tro att dessa problem endast uppstår vid potentiella köp. Kort sagt vill jag bara uppmuntra med ett käckt; ”Kämpa!!”

17.

Alla med ambitionen att köra lite snabbare än föregående.
Banpremiär för i år!

Bara 22 dagar till nästa men sen blir det tightare intervall.
Ringrostig var en underdrift...

Dessa km imponerar ändå mer än t ex @BrooklynS :s 40 mittnorrlandsmil, (om jag förstått saken rätt). Jag menar, du har ju en mer kompromisslös motorcykel, utan en massa bekvämligheter, samt en uppsjö av hinder att överbrygga. Jag har nämligen svårt att tro att dessa problem endast uppstår vid potentiella köp. Kort sagt vill jag bara uppmuntra med ett käckt; ”Kämpa!!”
Idag var det istället lite i varmaste laget, detta plus konsekvenserna av gårdagens ölhävning gör att hojen få stå idag.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back