PerJohan
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 28 Apr 2006
- Hoj
- Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Nu beror det ju på barnens ålder osv. Själv har jag varit utan hoj i 8 år pga barn och husägeri, men i våras blev det hoj igen och barnen fullkomligt älskar att åka med. I onsdags tog jag och grabben en tur till en motorträff några mil bort, med gängse omväg dit och hem, medans mamman i huset fick åka till gymmet i lugn och ro och dotter till sin stora förtjusning fick vara ensam hemma 1,5 timme. Hela familjen nöjda och ca 10 mil hojåkning och 1 timmes glo på bilar och hojar på motorträff in på kontot.Jag ska inte säga att jag inte är avundsjuk, men...hur är det möjligt? I mitt fall: dels skulle huset förfalla, frun ta ut skiljsmässa och chefen se sig om efter en ny medarbetare, och barnen efter en ny far. Om jag var borta 40 mil en dag, nästa dag 70 mil osv. Suck. Är jag borta i tre timmar är familjen i upplösning, hinner i bästa fall fram och tillbaka till Norrtälje. Och då har jag en lista med ärenden som ska uträttas där. Apoteket, hälsokostbutiken, TV-spelsbutiken...hur gör ni?
Annars är ju en klassiker att göra göra ärenden åt familjen, småhandla osv, och då passa på att ta hojen. Då blir det ju inga 20 mil, men 1 mil till affären kan man ju lätt göra till 3-4 mil till affären utan att det tar oändligt mycket längre tid.
Allt går att lösa bara man vill, och då menar jag verkligen vill.
400-ish mil i sadeln i år, utan ett gnäll från familj.