Hur många mil körde du i dag?

Blev drygt 20 mil idag i det härliga vädret
1593033213f339ad317deff3a78bb31d.jpg

Skickat från min SM-S916B via Tapatalk

Trädgårdsarbete igår.
Idag regnade det till mitten av eftermiddagen.
Men det torkade upp och kvällen var riktigt vacker.
Blev en första provrunda med passagerare.
Ca 4 mil med dottern bakpå, och hennes första mc-tur överhuvudtaget.
Blev toppen, och hon gillade det.
Så hennes intresse för att skaffa 125:a blev inte lagd på is :cool::hjarta
Tyvärr glömde vi telefonerna så inga bilder… ?

39 mil. Mollösund.......
Du jagar mil för att hinna göra första-servicen innan det blir högsäsong och väntetidskaos i verkstaden? :)

Och i god tid innan årets långresa?
...gissar jag.

Eller för att det är så kul med ny hoj.

Eller både och. (y)

Du jagar mil för att hinna göra första-servicen innan det blir högsäsong och väntetidskaos i verkstaden? :)

Och i god tid innan årets långresa?
...gissar jag.

Eller för att det är så kul med ny hoj.

Eller både och. (y)
Bra TMax500! Det blir stort A för alla rätt :tummenupp
Har 100 mila service bokad på torsdag;)

Denna lilla turen blev det norr ifrån svänger man in vid tappen i ånimskog o kommer ut nedanför frändefors i dykällan ca 10 mil är svängen och vägarna är bra och det svänger mycket både tight o högfarts kurvor, mycket sjöutsikt och många ställen att fika på.
Där i närheten är planen att fira midsommar. Dock resa dit i bil. Vid en stuga vid Ellenösjön, söder om Färgelanda. Fina omgivningar där uppe. :)

Jönköping till Stockholm på 2h 45min inkl. tre bensinstopp, nytt pr. Bild tagen från tvätten i Stockholm med hojen och vännens ”supportbil”.
IMG_4487.png

1,4 mil.
Vissa kör till Pyrenéerna. Andra kör Road of Bones i RyZZland. Jag körde Vespan till Bauhaus för att köpa spik. På hemvägen tog jag en vända via Systembolaget som ligger tvärs över. Men det är en annan historia.

Notera extrautrustningen från Hultafors som är monterad på bagageräcket. En spoiler som förbättrar stabiliteten i hög fart och adderar åtminstone 2 km/t i toppfart. Har jag läst.

1682607310731.png

5 mil XT660R nästan torr mellan skurarna. Monterat Handtagsmuffarna igen, varmt och gott åt händerna med värme påslagen.

16 mil. Lämnade in hojen för 100-mila service i Trollhättan. Lånehoj (Bmw 100xr) hem. Hämtar i morgon. Var lite kyligt i morse, så skönt med värme i sadel och handtag:tummenupp

16 mil. Lämnade in hojen för 100-mila service i Trollhättan. Lånehoj (Bmw 100xr) hem. Hämtar i morgon. Var lite kyligt i morse, så skönt med värme i sadel och handtag:tummenupp
Jag gjorde omvända resan i morse. Utan värme i handtag och sadel - det blev skapligt kylslaget i höjd med Lödöse, så det blev den gamla klassikern med cylindervärmning.
-2 vid avfärd och +3 i Göteborg.

OnT: 16 mil pendling med TTR:en, mest för att se hur det gick. Det gick inget bra. Händerna uppskattade inte alls vibrationerna.
Sen blev det en sväng här på kvällen i kvällssolen med en annan tvåhjuling, vibrationsfritt och liiite mer effekt än en 23-år gammal enstånka.

8 mil med lånehojen (Bmw 1000xr) för att hämta min hos Bike i Trollhättan. Var ju Bikedagarna dessutom. Hem blev det långa vägen, så totalt blev det 25 mil :)

Tänk att +8°C kan kännas så skönt..
Har hållit igen då jag är nyopererad men i dag orkade jag inte vänta längre..
Förutom en kort runda till besiktningen i måndags blev det en sväng ner i östergötland på ca 20mil i dag.

Lätt förvirrande då det känns som vanligt, förutom att hojen verkar ha 400hk.
Det går dock över ganska fort och sen är det "som vanligt" ?

Till stor glädje upptäckte jag att de har asfalterat drygt halva sörmlandssidan av kvarsebovägen så de har stoppljus och följebil under tiden, kommer bli bra tror jag?20230428_114256.jpg

Tänk att +8°C kan kännas så skönt..
Har hållit igen då jag är nyopererad men i dag orkade jag inte vänta längre..
Förutom en kort runda till besiktningen i måndags blev det en sväng ner i östergötland på ca 20mil i dag.

Lätt förvirrande då det känns som vanligt, förutom att hojen verkar ha 400hk.
Det går dock över ganska fort och sen är det "som vanligt" ?

Till stor glädje upptäckte jag att de har asfalterat drygt halva sörmlandssidan av kvarsebovägen så de har stoppljus och följebil under tiden, kommer bli bra tror jag?View attachment 483563
Du menar "sabbat en grusväg"?
:hihi

Körde? Jag har inte ens skottat fram moppen ur snödrivan. Kom igen om ett par veckor kanske, om det blir sommarväder.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT