Hur många mil körde du i dag?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Rackarns att Cygnusen är så trång i cockpit, hade varit skoj att försöka sig på en IBA med den. Jag TROR att den rutt vi körde hade varit lämplig då den erbjuder få stopp och vägvinnande sträckor utan alltför hög tillåten maxfart.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Man får väl smyga in en "Iron Hand" / "Stumt" för en viss sträcka, t.ex Norrtull-Uppsala eller nån definerad längd typ 10 mil så man slipper tankstopp!

Alternativt given tid, längst på 30 minuter!

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
26 mil med hypermuttan idag, tror faktiskt det är längsta jag har kört på hoj någonsin.
Smärtan i knäna säger mig att det var nog 10 mil för långt iaf, men det var lätt värt det!

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
2000 mil!

View attachment 499902

Ja, ni fattar. Inte riktigt så mycket idag, kanske - men jag har redan kört mer än årssnittet för denna 15 år gamla scooter.

Uppdraget idag var ett specialuppdrag: köra torrt i tanken på E5 95 oktan pumpbränsle och låta rövdyno och GPS över tidigare fastställd testslinga avgöra om det finns någon km/h extra att hämta med spritfri Aspensoppa.
Allt räknas i kampen för att landa en Ironbuttkörning med bara 6.9 hästar till förfogande.

...och självklart missade jag hundrametersnollan eftersom jag stirrade förhäxat på GPSen istället.
Vad annat var att vänta...?
6,9 vilda!!! - Är det en Lead 100cc?
Imponerande, eller intressant, eller värt att dryfta över en kväll i Cafe Dunken!
Vissa saker som man får för sig, gnager sig in i det innersta, och måste till slut effektueras.
Synd att inte Smokey Yunick finns att rådfråga längre, jag tror att han hade kunna ha några kreativa lösningar på lut.
Men....gör det! :tummenupp

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
IMG_8533.png
Bara ca 15 mil idag, kändes ovant. Tjällossning på skogsbilvägarna norr om Moskosel gjorde att vi fick styra om till sydligare nejder igen. Den sena våren märks, för någon dag sedan frös en vattenledning sönder i Arjeplog pga tjäle som gick ut…

tt600s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Nov 2021
Hoj
Honda VTR1000F
10 mil. Grusbus varvat med asfaltsvägar i minsta mån.
f443b901388edb9afb6d331b624b6159.jpg

Nyheter
Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Customiserade CL:s-modeller på Wheels and Waves

Honda presenterar 16 custom...

KTM fyller på med Enea Bastianini och Maverick Viñales

KTM har presenterat en helt...