Hur många mil körde du i dag?

Tidsdokument. Plus för den sofistikerade miljön vid fotosession.
Bilden är några år gammal. Den togs vid Valen Customs i Varbergs "End of season Run", därav det sofistikerade backdropet.
Roligt var att alla Gore-Tex-klädda HD-åkare var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ säkerhetsmedvetna och påpekade "Men Magnus, du har ju ingen frambroms!!!!!!!!" och "Den läcker bensin, det är JÄTTEFARLIGT!!!!"
Det är inte riktigt samma kaliber på HD-åkarna nu som 1975....:fakta

Bifogat

• Honda CB 750.jpg
    Honda CB 750.jpg
    121.9 KB · Visningar: 18
9edc8ec2cfd65c9b598ca474586109e9.jpg

Minst 10 än så länge

Skickat från min iPhone med Tapatalk

5-6-7 typ, premiärhelg till svärföräldrarna. Händelserik helg, fällde träd och bärgade traktor.

Bilden är några år gammal. Den togs vid Valen Customs i Varbergs "End of season Run", därav det sofistikerade backdropet.
Roligt var att alla Gore-Tex-klädda HD-åkare var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ säkerhetsmedvetna och påpekade "Men Magnus, du har ju ingen frambroms!!!!!!!!" och "Den läcker bensin, det är JÄTTEFARLIGT!!!!"
Det är inte riktigt samma kaliber på HD-åkarna nu som 1975....:fakta
"Original boy racer to the end", som det står i dedikationen till hyllningslåten "I'm in love with my car" från Queens "A Night At The Opera" från 1975 om jag inte missminner mig. Roger Taylor sjunger lead. Djup text. (Det finns mc i videon.)

7 x 7 mil idag, t o r till jobbet eftersom man måste infinna sig där nu när pandemin är historia.
I bil… det är för kallt för hoj, -6 i morse. Det som slog mig är att inte en jävel kör under 140 på E4 längre, förutom tradarna. Varför har alla så j-a bråttom? (Inklusive mig själv)

Sabla kyla denna veckan så - 9 på mondag - 8,5 på tisdag - 8 på onsdag o snöade 4 cm på vägen hem - 6 på torsdag o - 4 nu idag o hot om snö på söndag o måndag. Vtf kommer vintern typ 4 månader försenat i år?

Idag blev det 14 mil i 0° vindstilla strålande solsken o totalt obefintlig biltrafik, acen surrade så nöjd så nöjd.

Kan det inte bli lite varmare snart. Jag körde några mil idag men sen försvann solen och vinden kom. Då blev det mindre trevligt så jag vände hem.

10 mil i fint väder idag, hämtade hojen efter service och så en liten extra runda hemmavid. Svalt men fint med rätt kläder, dock lite regndroppar sista milen från och till, mest för att påminna en om att inte ta vädret för givet.
1649005213974.jpeg

View attachment 470245

Jag hade otur i fredags, körde mc till jobbet. 3,5 mil till jobbet, men svängde nog fel någonstans på väg hem. Det blev 18 mil på hemvägen. :krama

Igår söndag (bilden) blev det en skåne-runt ungefär, ca 30 mil.
Snygg hoj med de färgerna.
Dock blir jag aldrig vän med BMW’s framlyktor…hur tänkte de där?

Last edited:
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back