DogOnWheels
Har bara Yamaha’er
0,5 mil… idag har jag tvättat bulldoggen, bytt tankeinnehållet till alkylatbensin och kört iväg den till sitt vinteride. Det vore skönt om man själv kunde gå i ide nu, väck mig i april typ… 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Gissar på rastplatsen mellan Barum och Vånga med utsikt mot Ivö?View attachment 506028
86 km. Solsken, fina vägar, delvis officiellt (brunskyltad) fin väg. Kallt dock, hade varit bra om jag hade haft elhandskarna här men nä de är i Malmö såklart.
Frun var med men hennes hoj har elhandtag så den får inte vara med på bild...
Jajjemen! Full poäng på den.Gissar på rastplatsen mellan Barum och Vånga med utsikt mot Ivö?

Jag mer än dubblade det i söndags på vägen hem. Körde grus naturligtvis som medlem på gruSHoj!Blev min kortaste runda, 6 mil, idag söndag 3/11. Hade kunnat köra längre, var varm när jag parkerade, men hade en lång att-göra-lista denna helg.
Var 12 grader och lite blå himmel med sol då och då.
Håller tummarna för en eller ett par fina hojdagar till för jag har inte toppfyllt tanken eller vinter tvättat katten.
View attachment 506066

Ska testa kampanjledlampa för H4 från jula då jag har ett ofattbart dåligt helljus. 350 spänn för ett par. En till mig och en till bror min. En forummedlem längre upp i tråden monterade en sådan i sin kawatwin och verkade belåten, så jag testar.Typ fyra. Behöver extraljus, för endurolampa med H4 gör då ingen glad. Tur jag visst ungefär hur vägen ringlade sig ute i skogen.
View attachment 506155
En polare monterade Biltema extraljus/arbetsljus på sin hoj. Brassade på bra! Men mer bråte på styret. På min gamla Sherco fick jag låna hemmabyggd huvudstrålkastare byggd på biltema extraljus. Ljusbilden var ju helt galen men otroligt bra ljus! Tror inte det bländade mötande trafik...jättemycket.Ska testa kampanjledlampa för H4 från jula då jag har ett ofattbart dåligt helljus. 350 spänn för ett par. En till mig och en till bror min. En forummedlem längre upp i tråden monterade en sådan i sin kawatwin och verkade belåten, så jag testar.
Mitt tips gick ut på att byta lampa och det förbättrar ju inte vad den sitter i. Har nåt xenonfjärrljus här men var ska man montera det och ballasten, stor som ett halvt bregottpaket?En polare monterade Biltema extraljus/arbetsljus på sin hoj. Brassade på bra! Men mer bråte på styret. På min gamla Sherco fick jag låna hemmabyggd huvudstrålkastare byggd på biltema extraljus. Ljusbilden var ju helt galen men otroligt bra ljus! Tror inte det bländade mötande trafik...jättemycket.![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |