Hur många lecakulor i denna fålla?

LOTTAK skrev:
2046631 Kan tala om att gubben gick av i bergskurvan i höstas.
Han hade bromsat ner och höll väl en 80 när han gick ut i lecan och på 3 meter var det stopp så så värst långt kommer man inte i den.
Jo, men han hade iaf hunnit bromsa ner farten ordentligt...
Niklas Berggrens slang fram hade det skavts hål på inför start/målrakan på knudan, så när han högg tag i handtaget hände det inte mkt, försökte med bakbromsen så gott det gick, men han fick inte stopp innan däcksbarriären, utan att lägga cykeln..
Om ngt sådant händer på sviestad i 270blås, då hjälper inte ett 5-7m långt lecahav...
 
fezt skrev:
2048936 Jo, men han hade iaf hunnit bromsa ner farten ordentligt...
Niklas Berggrens slang fram hade det skavts hål på inför start/målrakan på knudan, så när han högg tag i handtaget hände det inte mkt, försökte med bakbromsen så gott det gick, men han fick inte stopp innan däcksbarriären, utan att lägga cykeln..
Om ngt sådant händer på sviestad i 270blås, då hjälper inte ett 5-7m långt lecahav...
Det går snabbare och snabbare på Sviestad.....
 
superracing skrev:
2048886 Knutstorps säkerhet uppgraderas årligen och blir bättre och bättre.

tycker du verkligen att det är bättre på mantorp?
står armcobalkar vid bankanten på ett par ställe.
föredrar du att kracha in i dem?

Ja skulle föredra mantorp i stället för knutstorp.
Knudan är en rolig bana men för liten.
Visst finns det avåkningszoner men de är inte direkt långa.
 
Gustav O skrev:
2048997 250km/h är inte 270km/h och mätarfart är inte verklig fart...
Nää... men racing e racing å lite vill man alltid överdriva :tungan
Lorentzon hade 280 på sin orginaldrevade retta har ja för mig, det motsvarar kanske ca 260-265 verklig fart... så ja jätteljuger ju inte iaf.. :banana
 
fezt skrev:
2049127 Nää... men racing e racing å lite vill man alltid överdriva :tungan
Lorentzon hade 280 på sin orginaldrevade retta har ja för mig, det motsvarar kanske ca 260-265 verklig fart... så ja jätteljuger ju inte iaf.. :banana
Nej men det var roligt att det gick fortare i andra inlägget.
 
Men sen gick det 270 men skit samma. Fållan i Bergskurvan är ju fö rliten fortfarande.
 
Gustav O skrev:
2049162 Men sen gick det 270 men skit samma. Fållan i Bergskurvan är ju fö rliten fortfarande.
Hahaha... jooo men jag sa ju 260-270 från början, och i det andra inlägget sa ja 270... de e ju inte en "ökning" utan jag valde det högsta värdet inom ett intervall som jag tidigare nämnt...
(grym moppefaktor på diskussionen :hihi )

Ja som sagt, kontentan.. avåkningszonen är lite kort... :tummenupp
 
Nyteknik skrev:
2049238 Chris Ash har koll på hur fort Peter Sköld har kört på Sviestad med sin toksnabba Ducati. Jag minns inte den exakta siffran men tror inte den var så hög som "Lorentzons" notering...
Ok... men kan tänka mig att sköld har en mer realistisk mätning gällande verklig fart än en orginalmätare på en R1. Lorentzons notering (tror de va han) var ju mätarfart, vilket som ja tidigare nämnde kanske motsvarar ca 260, plus minus 5, va vet jag...
 
Nyteknik skrev:
2049238 Chris Ash har koll på hur fort Peter Sköld har kört på Sviestad med sin toksnabba Ducati. Jag minns inte den exakta siffran men tror inte den var så hög som "Lorentzons" notering...

276 har jag för mig var den högsta noteringen Sköld hade. BjOrn har en logg på ett lågt 52-varv där toppfarten är 269 km/h, men den motorn hade nog bara runt 165-170 hästar på bakhjulet.
 
Chris Ash skrev:
2049333 276 har jag för mig var den högsta noteringen Sköld hade. BjOrn har en logg på ett lågt 52-varv där toppfarten är 269 km/h, men den motorn hade nog bara runt 165-170 hästar på bakhjulet.
Grymt. Vad är i så fall troligt att en genomsnittlig Rookie-förare har för toppfart? Min Honda RS toppade ca 220 på Sviestad.
 
Nyteknik skrev:
2049358 Grymt. Vad är i så fall troligt att en genomsnittlig Rookie-förare har för toppfart? Min Honda RS toppade ca 220 på Sviestad.
Om sköld hade 276 så var det troligtvis fler som låg mkt nära, visst hade han mkt effekt i duccen, men han ställde väl ner den ganska snart efter anderstorp då den bara wheela hela tiden..
Genomsnittlig rookie.. skiljer nog inte såå mkt just i toppfart, jag kanske låg 10-15km/h under nsb.
Att de bromsar ngn tiondel senare ger ju ganska mkt försprång i tid, men inte så mkt högre toppfart.
 
fezt skrev:
2050630 Om sköld hade 276 så var det troligtvis fler som låg mkt nära, visst hade han mkt effekt i duccen, men han ställde väl ner den ganska snart efter anderstorp då den bara wheela hela tiden..
Genomsnittlig rookie.. skiljer nog inte såå mkt just i toppfart, jag kanske låg 10-15km/h under nsb.
Att de bromsar ngn tiondel senare ger ju ganska mkt försprång i tid, men inte så mkt högre toppfart.
Loggen som Bj.O.rn lagt ut var inte från 05 utan från Sköldens 996:a, år vet jag inte men 03 eller 04 är rimligt.
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top