Hur många kör fortfarande...?

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
Kör ännu

Det blev 9 mil i Fredags och på Lördagen blev det Mora fram och tillbaka (22 mil) med lite omvägar. Idag Söndag så står tempen på minus och då blir det inget åka av även om solen lyser som bästa sommardagen. Man får hoppas det blir plusgrader i veckan eller nästa helg.

Kör fortfarande, pendlar till å från jobbet.. Men det var lite blåsigt i fredags morse.. *S* Så nu under helgen blir det vila från åkandet... Hojjen får nog inte sin vintersemester förrän det är frost på däcken....
Har ju precis tagit fram hösthandskarna... :) Finns nog ett par långkallingar någonstans också om det behövs...

Kör lugnt i höststormarna!

Var såklart ute en sväng på förmiddagen, perfektare uppladdning inför MotoGP finalen kan ju inte finnas :tummenupp
Tur att man har badkaret kvar, 6grader plus ute är ingen höjdare, fast det var urskööönt, har inte kört på tre veckor :)

Kör på tills det blir halka. Trodde att kylan skulle hindra så här sen körning men det går utmärkt tack vare textilställ.

Ozzian skrev:
2576937 Var såklart ute en sväng på förmiddagen, perfektare uppladdning inför MotoGP finalen kan ju inte finnas :tummenupp
Tur att man har badkaret kvar, 6grader plus ute är ingen höjdare, fast det var urskööönt, har inte kört på tre veckor :)

Jag ska ta en kvällstur i stan nu tänkte jag. Men jag tror att jag ställer av om ngn vecka.

Mvh
J

Jag kör fortfarande. Mest eftersom jag ska köra upp den 15e november och behöver all träning jag kan få. :)
Hade jag haft egen hoj/fått välja så hade jag inte åkt i denhär kylan. Men kanske om det blir brittsommar med +15 grader.

Jörgen Karlsson skrev:
2576946 Jag ska ta en kvällstur i stan nu tänkte jag. Men jag tror att jag ställer av om ngn vecka.

Mvh
J
Jo, förhoppningsvis har tempen ökat ytterligare några "degresisar" tyvärr är det vintertid nu så det mörknar fort som attan så inga fler vardagsåk för min del.
Men du, det är ju nästan lika perfekt att köra hoj efter Moto GPt, kör som Bayliss bara, då blir det bra :tummenupp

Vart en tur på Södertörn med vätskekontroll på Rosenhill idag.
Aningen svalt om fötterna och händerna, annars var det perfekt hojväder.
Kanske sista för i år, vem vet.

Dukedude skrev:
2577022 Vart en tur på Södertörn med vätskekontroll på Rosenhill idag.
Aningen svalt om fötterna och händerna, annars var det perfekt hojväder.
Kanske sista för i år, vem vet.

De är så kallt alltså:D

Jag ska köra hela vintern:tummenupp

jerez 5 november:yoparty

Ozzian skrev:
2577004 Jo, förhoppningsvis har tempen ökat ytterligare några "degresisar" tyvärr är det vintertid nu så det mörknar fort som attan så inga fler vardagsåk för min del.
Men du, det är ju nästan lika perfekt att köra hoj efter Moto GPt, kör som Bayliss bara, då blir det bra :tummenupp

Vem f. är Bayliss? ;) MotoGP är nog inte min påse är jag rädd.
Hemma och tinar nu. Isfläckar lite här och där.
/J

Natten mellan lördagen och söndagen var det inte för varmt. Mellan -2 och -4 visade hojthermometern. Jag tror inte jag kört så lugnt sedan uppkörningen

Nä nu är det nog färdigåkt tyvärr :( Blev en kort repa till garaget i fredags, nu väntar bara oljebyte och lite puts.

Var ute idag efter lite välförtjänt intagande av bakfyllekäk på det lokala pizzahaket Picasso. Var, notera, ej bakfull då utan endast ytterst lite, mycket tidigare på dagen. Solen hann gå i moln samtidigt som pizzan med pommes på slank ner i min späda utmärglade kropp. Jag torkade mig om munnen och startade min best. Seglade förbi busstationen och släppte lite så att bussresenärerna skulle få höra på lite v-twins avgasknallar. Dom såg mäkta impade ut! Vidare mot Strandnorum och Stora Höga. Kylen infann sig inte än så jag puttrade vidare ut mot Marstrand. Folk som var ute och gick vände sig om och stirrade, och nej det är inte vinter än! Köp en tv och kolla på istället! Tro fan man ska åka hoj när det är sol, spela roll hur varmt det är?! Svänger vänster mot Kungälv, möter 3(!) hojar, vinkar glatt och hojjar vidare in i samhället och kör gamla vägen upp förbi brandstationen hem. På JET står en till hoj och tankar, ler glatt och vrider till lite på rullen. Sommaren är långt ifrån slut! Kommer hem och märker att mina fingrar är stelfrusna, men vad gör det, bara in och värma dom! Jag är iaf nöjd med den lilla turen jag tog även om jag nog måste erkänna att det var den sista för i år. Nu ska hon få gå i ide. Ha det gött alla hojvänner så blir det till att häcka framför SH i vinter istället för bakom styret!

MVH
Bobby

Alltid på

Har årsförsäkring. Kan inte ställa av. Men jag kan leva med 4900 hel/helår för min R1:a. 30 skadefria år hjälper till att hålla nere premien.

ska vara lite tråkig se upp med kalla däck på kall asfalt blir skit halt iallafall med sk racedäck:näsblod

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti