hur många hjullager bak på en cbr 900

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
i början av vintern plocka ja bort hjulen på mcn för att skicka iväg dem på lackning. tänkte beställa nya lager. rinde lelles och han sa att de satt tre lager på bakhjulet? och vad jag mins plocka jag bara bort 2 vart ska de tredje sitta ?:S någon som bytt som vet hur de ligger till.
cbr 900 årsmodell 92.

Korrekt, 2 i fälgen och 1 i drevet, inga konstigheter.

Är i samma läge som dig, lackat fälgen och ska trycka i nya lager.
Smartast är dock att låta lagren sitta i när fälgen lackas för att slippa jobbet med att skrapa bort ev lack där lagren ska sitta.

Pulverlackar man med lagren i så är det ingen höjdare. De härdar lacken i en ugn och då torkar fettet ihop i lagren.

Pulverlackar man med lagren i så är det ingen höjdare. De härdar lacken i en ugn och då torkar fettet ihop i lagren.

Gissar att han menar:

Smartast att låta de gamla lagren sitta i så att det inte är färg ivägen när han ska trycka dit nya lager.

okej tack för svaren var en jäkligt bra sida du hade där WEST fanns mycket intressant att titta på.
de är nog tre men två som sitter i fälgen! "klumpen" plocka jag bara bort utan några större funderingar.

tanken var att jag inte skulle byta lager därför tog jag bort dem, men underborttagnings övningen så råkade jag slinta med dornet och och mosa ihop gummit i ena lagret så då bestämmde jag mig för att byta alla.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti