Hur många häst tappar ni med dbkiller? trött gsxr1000 k5

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
Frågar för att jag har just testat min gsxr1000 k5 med ett gpr deeptone slipon.
Första turen så körde jag den med dbkillern som man stoppar längst bak på dämparn. och den powerwheela inte ens 1an, gick sjukt kasst. Sen for jag och testa att ta bort den, och stoppade in den trattformade som man stoppar in i dämparen vid mellanröret, blev betydligt bättre iaf. Sen blev det sent så jag hann inte testa helt utan. jag hoppas det blir bättre iaf, Tror ni på helt öppet?

dbkiller.jpg

då måste du ha en bra variant... hittat folk som bänkat nu och 10-15hk minus är inte ovanligt

Testade nån gång på min R1-98 när de plockade mig av banan för att jag lät för mycket en gång, och hojen gick riktigt kass. Tappade säkert 30-40 hk, och det var inget speciellt med den dB-killern. Den funkade bara inte alls på den hojen.

Om din 1000cc inte ens powerwheelar på 1;an så är det nog större fel än bara lite effekt tapp pga DB-killer :tungan

Min R1-01 med Akrapovic helsystem tappar iaf massor av ork med db-killern. Men tyst blir den :-)

Jag tappade 10 hp på Busan med Yosh R77 helsystem och tillhörande dB-killer.

Bifogat

• med o utan Dbkiller.jpg
    med o utan Dbkiller.jpg
    90.1 KB · Visningar: 55
Last edited:
Om den är mappad för "utan" och du stoppar i en, blir skillnaden klart märkbar men om du har mappat den med dB-killer i kontra utan så är det marginellt. Om du ska ha det där extra moset får du montera på ett helsystem..
Men om den är så trött att den inte orkar upp på slangen i ettan har du nått större problem eller skruvar du helt enkelt inte tillräckligt på rullen :va

det var som sagt med den som nästan är helt tät den vart tokslö. efter bytet till den som är mer öppen vart det wheelies igen. återkommer när jag testat helt öppet imorrn.

ps: ni med 600 kanske inte märker nån större skillnad för era hästar ryms genom ett sugrör :hihi

Skit i det där slipon-tramset! Antingen helsystem eller original.
Jag har ett skavt till salu. Inte snyggt, men det gör jobbet bra.

Hade samma bekymer när jag montera röret bak, den blev trött satan, trötare en med orginalröret, men när jag montera bort dbkiller så blev den betydligt kvikare en med orginal pipan :)

Testade nån gång på min R1-98 när de plockade mig av banan för att jag lät för mycket en gång, och hojen gick riktigt kass. Tappade säkert 30-40 hk, och det var inget speciellt med den dB-killern. Den funkade bara inte alls på den hojen.
Så vart mitt fall med! nu är den borta och hojjen är hysterisk :yoparty:Bugar:banana

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman