Hur många här ska köra trimklassen i år?

Meli skrev:
Ja det får ju bli så.. tänker inte köra mod stard. -75 och om jag så går upp till +75 så riskerar jag åka ner i klassen om jag bara går ner nått kg.. då såg vi ju prov på!

Det blir säkert samma viktdelning i superklassen ganska snart...
Börjar bli många som ska köra där ju.
Tvivlar på att en sån som Danne är så road av behöva möta såna som Bow,
Wheelie-king eller om Wilje får för sig att gå upp en klass.
Har för mig att han var 13år och vägde 45 kilo :gnissla i fjol.
(Han som blev 2:a i Kalmar)

Men jag förstår vad du menar. Tycker själv det är sådär att köra alla std-klasserna samtidigt. För att inte tala om hur gnälliga de är med std-hojarna :gråta ...

Kan det tänkas bli "Gula faran" från Genarp?

Nä det blir med största sanolikhet Danskens 14 hk RR! SKa testa den på söndag!

EasyRider skrev:
Det finns en klass redan, den kallas Super. Motorn får ej överstiga 50cc för 2-takt respektive 100cc för 4- takt. Hojar finns att köpa på marknaden.

Tänkte väl det.... min är 100cc 2-takt.....

Bara det jag undrade. Tack!

Joakim :tummenupp

EasyRider skrev:
Det finns en klass redan, den kallas Super. Motorn får ej överstiga 50cc för 2-takt respektive 100cc för 4- takt. Hojar finns att köpa på marknaden.

Hej,
en ny motor måste klassas in hos svemo med sprängskisser och resevdelsnummer
och den måste även vara serieproducerad.
Detta gäller mod.strd ,i trimmklassen så är det fritt att använda en egenbyggd än så länge.

Jörgen

jepps :) Det blidde en styck trimhoj. Ska nog ta lite delar från min nuvanrande och sätta dem på den nya och sälja den billigt så jag får bort den. Har itne plats med 3 hojjar
:rolleyes:

Meli skrev:
jepps :) Det blidde en styck trimhoj. Ska nog ta lite delar från min nuvanrande och sätta dem på den nya och sälja den billigt så jag får bort den. Har itne plats med 3 hojjar
:rolleyes:
Om du behåller fälgarna kan jag köpa naven! :banana

4-takt :)

Vilken blir det , Pasini ??

Fett med effekt hoppas vi på !

Edit: Jag vill också ha några extranav med fälgar , högstbjudning Filip :corn

Last edited:
Jösse skrev:
4-takt :)

Vilken blir det , Pasini ??

Fett med effekt hoppas vi på !

Nej, inte pasini. Mer info kommer inom kort. Vill veta lite mer om den själv först. Jag kan säga så mycket som att den är på 96 kubik och oljekyld.
Hoppas mer på vridet än på hästkrafterna. Men du har väl en bromsbänk där vi kan mäta lite när jag kört in den? Kan du mäta lamda värden också eller är det bara hk & nm?

Pasinin är rätt cool annars. Jag såg en på RH förra helgen, en Norton Replika (typ denna på bilden, old). Den var också på 96cc och hade en liten cool oljekylare. Den varvade 6500rpm och kopplingen var ställd på 1500 :yoparty . Hur många häst den hade vet jag inte......, jag är inte hur bra på danska som helst. :lol

Bifogat

• Pasini%20Old%20Style.jpg
    Pasini%20Old%20Style.jpg
    133.7 KB · Visningar: 61
  • Foto%20motore%20Pasini%201.jpg
    Foto%20motore%20Pasini%201.jpg
    96.2 KB · Visningar: 93
  • pasini-4T-groot.jpg
    pasini-4T-groot.jpg
    79.8 KB · Visningar: 82
7an skrev:
1878105 Nej, inte pasini. Mer info kommer inom kort. Vill veta lite mer om den själv först. Jag kan säga så mycket som att den är på 96 kubik och oljekyld.
Hoppas mer på vridet än på hästkrafterna. Men du har väl en bromsbänk där vi kan mäta lite när jag kört in den? Kan du mäta lamda värden också eller är det bara hk & nm?

Hur går det 7:an? Vilken klass blir det?

EasyRider skrev:
2062390 Hur går det 7:an? Vilken klass blir det?

Det blir nog super, om jag hinner få min 4-taktare... Dom håller på med ett nytt avgassystem till den + att dom ska köra den i bänk för och få allt injusterat.

Men jag har precis köpt mig en DM -02´a så hinner jag inte få motorn i tid så blir det +90kg för min del.

911´a ramen är lite smalare än DM & GRC så jag hade behövt göra om lite fästen till motorn för att den skulle passa. Där av DM köpet.

Men om min motor kommer så har jag en komplett polinimotor, pipa, kylare och vattenpump och allt annat som jag inte behöver till salu om nån är intresserad.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT