Hur många här är aktiva i sin roadracingklubb?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Som rubriken säger: Vad gör du för din klubb? Är du en aktiv medlem som kommer på möten eller betalar du bara din medlemsavgift och tycker att den ska täcka allt? Ideellt arbete är en förutsättning för att motorklubbar ska fungera. Att begära att en liten klick ska göra allt arbete för att vi ska kunna hålla på med vår hobby är att begära för mycket enligt mej. Själv sitter jag i valberedningen i FMK och brukar varje säsong försöka vara flaggis vid minst ett arrangemang, oftast på gatåkningskvällar. Vad har ni andra för funktioner i klubben ni är medlemmar i?

Nu har vi inga RR-banor här uppe, men jag har varit funktionär och hjälpt till vid banombyggelse/banstädning varje år jag varit aktiv. Dock vid gokartbanan och motocrossbanan.

Kör man själv är det väl självklart att man ska hjälpa till?

*Edit, jag är ju förfasiken medlem i styrelsen för motocross också :P :rolleyes:

Last edited:
Kan inte påstå att jag är aktiv, inte som pådrivande iaf. Däremot försöker jag och kommer att försöka ställa upp mer vid evenemang.

Olof Eriksson skrev:
Kör man själv är det väl självklart att man ska hjälpa till?
Precis min poäng. Ideellt arbete är nåt som sakta men säkert är på väg att dö ut. Man ska inte fråga vad min klubb kan göra för mej utan vad jag kan göra med min klubb.

Har inte varit så aktiv som jag skulle vilja, har varit träningsansvarig en gång i år. Ska bli bättre på det nästa år.

Jag sitter i styrelsen på HMS, är aktiv och drar mitt strå till stacken, får inte en enda krona för detta men tycker att det är värt allt extrajobb som det innebär, raggar även funkisar och ser till att dom får utbildning av HMS.

Japp, jag är aktiv i LMS, sammankallande för LMS Supermoto. Sen hjälper jag till på alla RR-tävlingar och andra arrangemang på LMS också....

tyvärr allt för lite, går på möten(när de mutar med go-kart o.s.v. :rodnar) har flaggat lite..
Ska försöka hjälpa till mer nästa år när jag ändå inte kan köra!

Nä, tycker att de aktiva i min klub är så dryga. De framhåller jämt hur präktiga de är och hur usla alla som inte är aktiva i klubben är. Mähähä... :D

Bingo skrev:
Nä, tycker att de aktiva i min klub är så dryga. De framhåller jämt hur präktiga de är och hur usla alla som inte är aktiva i klubben är. Mähähä... :D
Tycker att du ska kamma till dej och skippa den negativa stämningen. Utan folk som engagerar sej i klubbarna kan du inte åka bana mer.

nej det har jag inte varit..är med i anderstorp men ska byta till linköping till nästa år

Nr:18 skrev:
Tycker att du ska kamma till dej och skippa den negativa stämningen. Utan folk som engagerar sej i klubbarna kan du inte åka bana mer.
Vill du inte ha ärliga svar :confused:

Jag skojar bara med GSXR1100R. Ett uns av allvar finns det, men det är inte riktat mot någon särskild person eller klubb.

Bingo skrev:

Jag skojar bara med GSXR1100R. Ett uns av allvar finns det, men det är inte riktat mot någon särskild person eller klubb.
Jag vet, jag bara driver med dej :D

Tyvärr så ligger min klubb 50 mil bort, så det blir bara en gång om året att man står o flaggar o har sig på någon sammankomst.

Däremot är Svemo-licensen för -06 snyggare än tidigare år! (Vit) Fick den idag:)

Bingo skrev:

Jag förväntar mig inte att alla kan, men det är för många som kan men inte vill...

Givetvis är det Svenska samhällets fel som försoffar alla :rolleyes:

Jag har flaggat på ett Motardrace, varit träningsansvarig två gånger. Går på årsmötet och för få månadsmöten. Jag ska försöka engagera mig mer nästa säsong.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph