Hur många gånger kan man vurpa på allmän väg?

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Hallå

Jag vurpade precis för femte gången på allmän väg. Orsaken har varit för snabb hastighet, lek, grus samt avprejning av en bilist (hade nog grejat det också om det gått lite långsammare:-).
Hur många gånger har ni vurpat på väg? jag menar då riktiga vurpor och inte när ni vält på garageuppfarten eller på bankörning.
Vet inte hur man startar en omröstning men det kanske finns någon som kan? alltid kul att höra.

Ska också tillägga att jag aldrig skadat mig förutom att jag blivit lite öm. Hastigheten har varit ca 100 kmh vid tre av gångerna så jag anser att jag haft en fruktansvärd tur.
Nu ska jag försöka ta det lugnare:dummer

"Nu ska jag försöka ta det lugnare"

Hahahahahahahaha, ja femte gången gillt brukar man säga va? :Bugar

4 gånger, alla gångerna har det varit en kombination av för hög hastighet och inkompetens :dummer

Alla vurpor beror väl på inkompetens...? En tillräckligt kompetent förare reder ut situationen oavsett om det handlar om för snabb hastighet, lek, grus eller avprejning av en bilist...

Måste nog säga att man börjar fundera, du är ju ingen katt! Du närmar dig rullstolen..... om du har tur. Har du otur ställer du till det för din familj.. Tänk om!

2 gånger på allmän väg.
En gång på grund av inkompetens,
en gång av fåfänga.
Båda gångerna i medelfart, typ 50 km/h.

Ta o dra iväg några PM till de i Minneslunden. Du får nog bäst svar på din fråga hos dem.

På ca 7000 mil på mc har jag inte vurpat en enda gång, min avsikt är att fortsätta så.

Last edited:
Än så länge bara en gång på väg. 1965 på Nynäsvägen med en gammal Harley flathead på isgata (cirka 80km/h).
Däremot otaliga x (gammal benämning på vurpor) i lumpen. Schysst ställe, det var bara att kvittera ut en ny hoj och kruka vid behov.
Hur många gånger jag vurpade på speedwaybanorna har jag glömt. Det händer att man får minnesförlust av att landa på huvudet.

Ingen moralpredikan nu tack, vet redan att jag kör korkat och att många mist livet för mindre.

Vad är detta :confused: Det luktar självinsikt och ödmjukhet om en sporthojare. Swedie, dra in medlemskapet omgående! :fakta :hihi

Två gånger, eller tre. Vilket är godkänt med tanke på att jag gjort 23 säsonger bakom styret.
1. Halkade med en FJ 1100 på utspilld bensin i typ 30 knyck. Hojen gled in i trottoarkanten och blev jätteful.
2. Spann lös bakhjulet med en Gsxr 1100 i typ 120 (snabelbilen hade spytt på stället). Gjorde jätteont.
3. Räddade grabben som åkt framför mig på Thunderbirdens tank. Han klev av innan vi stannat och jag fångade honom men sumpade hojen...
Dessutom blev jag påkörd på Norrmälarstrand för någon vecka sedan. Skrotade en ljuddämpare men höll mig på hjulen. Dvs ingen vurpa.

300 gånger på crossbana
2 gånger på speedway bana
3 gånger i rondell pga bilistersom inte ser
3 gånger pga grus i kurvor efter snabelbil senast för tre veckor sedan.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul