Hur många chanser ska Elias få?

WSBK-killarna, Crutchlow och Spies, sköter sig väldigt bra tycker jag och det finns en hel hög från samma serie och från Moto2 som garanterat skulle göra ett mycket bättre jobb än Elias. Tex Biaggi, Checa, Haslam, Camier, Melandri, Simon, Bradl....

Haha kul att se dig säga något positivt om Max :tummenupp

Tycker för övrigt att det är för tidigt att såga Elias. Tror att båda han och Loris kommer att ta sig allt mer under säsongen.
 
Tiden snart ute?:
Members of the Spanish media are reporting that Elias has been given two races to turn his situation around, before the sponsors pull the rug from underneath him.

Dock så säger även ryktena att mekanikerna hos LCR tycker att de "vet bättre" än förarna, vilket även Casey ska ha råkat ut för när han körde för dem:
His problems appear to arise from a conflict with his pit crew, who have been trying to force him in a particular setup direction. They have now relented, and are letting Elias find his own setup, the problem being that while they will not prevent him from making any changes he wants, they will not help him either. Consequently, Elias is chasing around the Ohlins truck himself, forced to work his setup out for himself.

Från kommentarerna:
Stoner at LCR certainly had a few thing to say about the team attitude, including if I remember correctly, that they would get a useful set-up in practice and then he'd find they had changed the setting for the race and neither consulted nor (I believe) even told him!

Källa:
motomatters
 
Läste samma artikel nyss och om det stämmer lider jag med Elias å ena sidan. Å andra sidan förstår jag inte hur man som förare kan gå med på att köra en hoj som man själv inte bestämmer över? Inte på den här nivån iaf.

Haha kul att se dig säga något positivt om Max :tummenupp
Man måste skilja på person och prestation.

Jag ogillar Max som person och mycket av hans beteende på banan och i depån (den infon kommer såklart från tredjepart via TV, nätet osv) men det är knappast någon som betvivlar att han är en jäkel på att köra hoj och det var synd att han fegade så länge i 250.
 
Furthermore, Elias is understood to have been experiencing a conflict of opinion with the LCR team over the set-up of his bike, a rumour seemingly confirmed by LCR press officer Oscar Haro.
"Mugello was a disaster,” Haro is quoted by Catalunya Radio. “Toni has realised that it didn't go well. From Germany, [we go] back to the settings that HRC and our crew chief will decide and Toni to assume his role as pilot and technician. The RC212V has more than proven to be super competitive.”
http://www.crash.net/motogp/news/170948/1/elias_receives_three-race_ultimatum.html

Tycker att Oscar Haro och chefsmekanikern ska åka ut och köra skitjävla snabbt på en hoj som inte funkar för deras körstil. Idioter!
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top