Hur många besökare på SM/So?

Olika för olika tävlingar, både på SO och SM.. En del är ju kombinerade so/sm..
Men skulle gissa att det kommer flest besökare på bikeweek i karlskoga.
Men allt från några få hundra, till ett par tusen..
 
Nu är inte siffrorna så dåliga som många tror PÅ DE STORA TÄVLINGARNA. Ett par-tre tusen i betalande publik inträffar emellanåt och det är inte dåligt.

Att det framstår som pinsamt lite gentemot exempelvis STCC/Veidecs 15-20 tusen är till viss del en bluff. Deras enorma siffror kommer sig till viss del av att de räknar ALLA innanför stänglsen en tävlingsdag förare, funkisar, personal, publik ....ALLA. Betalande i grindarna är en helt annan femma.
 
Chrille skrev:
Nu är inte siffrorna så dåliga som många tror PÅ DE STORA TÄVLINGARNA. Ett par-tre tusen i betalande publik inträffar emellanåt och det är inte dåligt.

Att det framstår som pinsamt lite gentemot exempelvis STCC/Veidecs 15-20 tusen är till viss del en bluff. Deras enorma siffror kommer sig till viss del av att de räknar ALLA innanför stänglsen en tävlingsdag förare, funkisar, personal, publik ....ALLA. Betalande i grindarna är en helt annan femma.

Och att det är väldigt många gratisbiljetter. På ett STCC är det c:a 3000 betalande i publiken. Resten är sponsbiljetter osv.
Men, det är egentligen skitsamma, bara det kommer mycket folk, sponsorbiljetterna är där för att sponsorerna betalat delar av evenemanget på ett eller annat sätt ändå.
 
Anledning varför jag frågar är att. Jag var nere hos min block chef i dag, gubben har hand om all sponsring från bruket till viss del hela Billerud tror jag. I alla fall så var jag där och bad på minna små knän i hans stora kontor (svetten rann och jag skakade). Det blev väl varken bu eller bä men han vill ha någon form av redogörelse vad jag ska styra med i sommar. Skulle ju va bra och kunna ge några siffror på hur mycket folk som är där.
 
ecce skrev:
Anledning varför jag frågar är att. Jag var nere hos min block chef i dag, gubben har hand om all sponsring från bruket till viss del hela Billerud tror jag. I alla fall så var jag där och bad på minna små knän i hans stora kontor (svetten rann och jag skakade). Det blev väl varken bu eller bä men han vill ha någon form av redogörelse vad jag ska styra med i sommar. Skulle ju va bra och kunna ge några siffror på hur mycket folk som är där.


kontakta mike luff och be om någon slags presentationsmatrial som han använder sen så har mc-spegeln på viasat någonstans mellan 50000-100000 tittare när dom sänder från so
 
Tackar hur får jag tag på honom? Nu är det ju så (kanske inte framkom) men jag ska köra R600.Kan inte tänka mig att det sänds i tv eller :va
 
moto-gg skrev:
kontakta mike luff och be om någon slags presentationsmatrial som han använder sen så har mc-spegeln på viasat någonstans mellan 50000-100000 tittare när dom sänder från so


Är det klart nu att so ska tv-sändas eller är jag helt ute och cyklar nu? :va
 
MrGooFy skrev:
Är det klart nu att so ska tv-sändas eller är jag helt ute och cyklar nu? :va

Att det blir någon sorts sändningar är väl klart. Men exakt hur sändningarna kommer bli är inte klart.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top