Hur många bandagar har du kört och hur många gånger har du kört omkull?

Kört på bana sen Hmmm?? -99?
20 Bandagar förra året annars i snitt kanske 5-10 per år.

1 avåkning så hojen lade sig på sidan,,annars 5 gånger som jag bromsat på mig men hållt mig på hjulen.

/H

12 heldagar och 2 kvällskörningar= 0 vurpor

Har dock fått använda escapen några ggr

15-20 nånstans kanske.. Enda vurpan på gatan inför banåka, kostade nytt skinnställ och ett brembo bromsgrepp...

25-30 st, inga vurpor.

Kört KNIX 6 ggr, kört omkull på två av dem. Det regnade, hjälmen klarade sig utan repor och jag kunde köra hem hojen själv båda gångerna.

20 bandagar, 1 rejäl vurpa (framhjulssläpp). Om man ska köra mycket på bana är ett tips att skaffa däck med riktigt bra grepp.

De 16" som finns idag är garanterat bättre än de som dög o köra bana med 1992 :)

Sorry, OT. 1 bandag 0 vurpor

Last edited:
Finns det vettiga 16" däck för det har du fram va?

Bästa som finns nu verkar vara Dunlop Qualifier II, släppet fick jag på D207, bytte sen till D207RR som greppade utav bara den. Dock helt klart ett problem att få tag på bra däck till 16'' och värre lär det bli...

Var lite av en kraschkung på motard ett tag: ca 60 dagar (omräknat till heldagar) och runt 30 krascher (varav 3st på samma dag på Åland). :gnissla

På sport/gathoj: minst 200 bandagar och 2 krascher varav en pga eget oljeläckage och en pga fel på bromssystemet.

Jag blev tydligen gammal och mesig när jag lade motardhjälmen på hyllan. Långsam var jag redan innan.

ca 8st SMC knix på gokartbanan Rörken
och 6 fulla dagar på Gelleråsen, 7dagen kom första vurpan 8dagen brann inne å Banåkning.nu gick lite mer plus :P

hellre göra det själv och spara pengar än tvärtom väl ? ;)
Jo klart man gör allt själv... men med lite otur kostar en krasch mkt mkt mer även om du gör allt själv.. om en fälg och framgaffeln ryker, plus småkramset som fotpinnar styrhalvor och kåpor så blir de dyrt oavsett vem som skruvar ihop det igen...

Oj skulle jag ha räknat?

Iår är det 0 vurpor och ca 14dagar på storbana och kanske 4-5 på gokartbana

Vurpat förmånga ggr för att hålla räkningen och detsamma gäller bandagar...

Bandagar sedan 2005,15 tal storbanekörningar iaf blandat med knix, nu majoritet knix med varannan vecka. Kullkörningar 1 gång på blöt bana, förövrigt enda gången jag "klotat" med överhuvudet taget med "stor" hoj över 50 cc både bana och trafik, cross undantaget då det snarare är regel än undantag..

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...