Hur många av er "moppegasar"?

Jag gör det för att känna mig lite extra sportig, detta kan även skapa en sport i sig då Bertil 45 i sin nya Passat Bluemotion med DSG-låda känner att det är dags att visa vart skåpet ska stå, att han sedan märker att min gamla hoj smiter förbi honom innan hans växellåda insett att det är 2:ans växel som är lämplig gör det hela lite orättvist till min fördel :)

Jag torrgasar vid rödlysen men det har en anledning värd att göra det för.
660 har som en del kanske vet ingen elstart, och skulle jag sicksackat förbi hela kön och sen få död motor längst fram just innan det slår om till grönt så jag får gå av och börja kicka har skammen ingen gräns :brinnerup

Men det är ju absolut ingen rulle i botten som en del moppefuckon gör, utan små knix för att hålla tomgången uppe...

Last edited:
Vad är det för fel att torrgasa, de finns en gräns men att rycka på gasen en gång medans man står och väntar på gult är bara för att hålla fokus :).

Sant tobbelito! Men den där MT maskinen får barnen att gråta va? :D

HAHA Ja barna tjuter och t.o.m dom döva hör mig :D
Håller mest till på dom krokiga lite mindre vägarna där det inte finns så mycket folk som tror att det är jordbävning när det i själva verket bara är jag och mina 1700cc som är ute och åker :tummenupp

Bromsa med tre fingrar medan man håller tomgång med tumme och pekfinger..

Jaha, det brukar jag också göra ibland fast bara om ja gör stoppies eller bromsar väldigt hårt, fast jag håller gas enbart med tummen och bromsar med resterande fingrar (-lillfingret)

jag skruvade up tomgången till 5000 varv så jag behöver inte moppegasa vid rödljusen.
då e det ju ingen som lider av att varvet går up och ner he he he he .

En lite vässad tvåtaktsmaskin utan automatsmörjning kan teoretiskt klegga igen och tappa lite effekt om man står på tomgång med den, så på en sån kan det vara motiverat. :) I en RR-depå ser man aldrig nån 125 eller 250 stå och puttra på tomgång.

HAHA!
Skitkul ju!
"WOOM_WOOM_WOOM_WOOM!!!!" vid trafikljusen!
Njäe, har jag nog ingen erfarenhet av, förutom när jag lekt med hojpolare.
Men Brukar Gasa lite vid uppstart när moppefukkon drygar sig bakom hojen när jag tankat.
Mest bara ett "BRAAAP!" dock, sen tuffar jag iväg i max 30.
Brukar räcka för deras halvfrisyrer.

Haha ni som stör er på moppegasande ska hålla er borta från barkarby mc-live, det var fan VM i moppegasande när man stod och väntade på att få köra ut på rakan :)

(men det hade nog inte vart lika kul där utan moppegasandet)

Jag gasar till en gång efter att ha frikopplat och närmar mig rödljus/korsning/rondell eftersom jag tycker det låter häftigt när andra gör det.

Jamen vadfasen annars ska man göra vid ett rödljus, astråkigt att vänta juh.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back