Hur många av er "moppegasar"?

Det jag har undrat på senare år är om de är medvetna om hur deras slungkopplingar fungerar :va Om de visste det så tror jag att tvåtaktsosen skulle lägga sig en aning :)

Har aldrig tänkt på det fenomenet faktiskt, men det kanske är så.

Gör det inte själv i vilket fall. Älskar min ojämna ducce-tomgång och låter kanske även torrkopplingen skramla lite i rödljusen. :D

På Suzukin håller jag kanske lite, lite, lite extragas när motorn är kall då den vill tjuvstanna ibland. Men då jämn gas.

Jag torrgasar för att jag är rädd att det ska dö. vilket den oxå gör om jag rycker till på gasen ibland. Men till mitt försvar känner jag mig grymt töntig när jag står där.

I väntan på att det ska bli grönt så brukar vilja lyssna på det underbara twin-ljudet men inte gasar jag som ett "moppefucko" :)

Om folk inte tittar så gasar man lite.

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/q8eYzMHGjrE&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/q8eYzMHGjrE&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Syftar inte TS på att man oavbrutet idiotjuckar på gasen i små korta ryck under två minuters tid medan man väntar på att rödljuset ska slå om?

Gasa till lite, det är väl OK, men det jag funderar över är detta idiotjuckande som en del (främst moppefuckon) brukar ägna sig åt.

Det underbara är att man har så tråkigt själv och kör hoj så perfekt att man måste bry sig om hur andra kör. Har man köpt en hoj kör man precis som man vill.....mycket tyckande här hela tiden hur andra kör.

Det underbara är att man har så tråkigt själv och kör hoj så perfekt att man måste bry sig om hur andra kör. Har man köpt en hoj kör man precis som man vill.....mycket tyckande här hela tiden hur andra kör.

Herregud, det här är SVERIGE! Landet är byggt på att ha en åsikt om allt och uttrycka den offentligt i alla sammanhang! :huvet

Jag gasar till lite lätt ibland bara så folk ska höra det trevliga ljudet :arsele
Och dessutom så folk hör att jag är där om jag står bakom bussar/lastbilar etc i rödlysena.

jepp och för att JAG ska höra det fina ljudet :)

BRUMM BRUMM ÖÖRRN ÖRNNNN

jag kör alltid motogp start vid rödljusen :rockon full patte o väntar tills det blir grönt!

Det är full brassning till rödljuset sen motorbromsar man alla växlar ned till ettan(alternativt en Phet stoppie) så det låter som man ska ta en 90graders kurva i F1, sen står man och torrgasar som nazi ledare i ett kontrationsläger, sen är det fullgas ifrån skiten.
Töntigt? som fan! men ofta jag skulle bry mig om vad alla andra tyckte :) .
Samtidigt så hjälper detta mig att få upp adrenalinet och jag Tjör bättre och snabbare :gnissla

Syftar inte TS på att man oavbrutet idiotjuckar på gasen i små korta ryck under två minuters tid medan man väntar på att rödljuset ska slå om?

Gasa till lite, det är väl OK, men det jag funderar över är detta idiotjuckande som en del (främst moppefuckon) brukar ägna sig åt.

Funderade också på det o i så fall är svaret nej.
Däremot händer det att jag torrgasar litegrann när jag åker mellan bilarna för att komma längst fram vid ljusen...så folk vaknar till, slutar messa alt peta sig i näsan och allt annat skit de har för sig istället för att koncentrera sig på trafiken...:gnissla

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!