hur lufta bromsar på yzf750r-93?

Tofte

Mcpilot
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Yamaha yzf750r-93 "såld",Kawasaki klx 650"såld",cbr 900rr streetfighter-92"såld", fazer 600-00 såld. gsx 750-84såld. honda vtr 1000
Första frågan hoppas på hjälp, Hade svampig frambroms och provade att lufta typ som på en bil, handtaget intryckt och öppnade nipplen på oken det var bra tryck då men efter det så finns ingen bromsverkan alls!!vad kan man göra då är det för lite tryck med handtaget eller ska man använda tryckluft för att trycka ut vätskan?
Nån som kan detta lite mer konkret,tacksam för svar!! :squid

Vad sägs om att pröva pumpa tryck..... håll.... släpp nippel..... innan handtaget går i botten stäng nippel.

Denna procedur är bara att göra om och om tills det blir bra. Börja inte blanda in massa tryckluft och andra metoder om du inte vet va du gör, Jag skulle aldrig trycka med luft i något som jag vill bli av med luft i.

Bara det att jag inte har något tryck alls överhuvudtaget,handtaget är precis slappt.
Hörde mej för på en mc-verkstad och dom sa att man ska inte pumpa o ha sig utan bara luta lite åt vänster ,hålla handtaget inne i ett visst läge så kommer luften ut uppe i behållaren,låter lite konstigt men man provar alla trix nu inför helgen!

Brukar lufta mina bromsar nerifrån. Tryck in olja med en spruta genom nippeln på bromsoket. När det kommer upp olja i behållarna är luften ur systemet.

Bara att dra åt nippeln och lufta som vanligt....

Kalas att veta, tack!
Har löst problemet igår men på ett annat sätt.

Så nu ä de bara att gasa igen!!

Ett annat tips som fungerade utmärkt på min egen är att koppla på en lagom slang till nipplen och suga lite där... Möjligvtis hämta tjejen :rolleyes:... iaf sen var det utmärkt...

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!