Hur liten kuk hade han?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
FTW skrev:
2288838 Du skojar va? Letar efter tecken på ironi någonstans.. Äh va dum jag är klart du skojar :tummenupp

Edit:
Till trådskaparen: förstår dig fullkomligt. Idioter finns det gott om.. Men egentligen var det bra att du inte gjorde nåt förhastad (klack+sidospegel t.ex.) då man aldrig vet vad bilförar-helvetet får för sig då... Bättre att bara hålla undan som du gjorde.

Jag brukar kunna kontrollera mitt beteende! Jag har ALDRIG gjort det, men jag har haft god lust! Och det är inget skämt!

Trådskaparen kanske skulle vara lite mer hjälpsam mot andra medtrafikanter(tex dom bakom), så slipper han nog dylika problem i framtiden.
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Two stroke man skrev:
2288978 Trådskaparen kanske skulle vara lite mer hjälpsam mot andra medtrafikanter(tex dom bakom), så slipper han nog dylika problem i framtiden.


Suck... Varifrån får du att jag inte hjälpt bakomvarande?
Bilen låg bakom mig i 40m ungefär och på den korta tiden visade han inte att han ville om. Vänster körfält var fritt och jag höll korrekt placering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Räkna ut hur lång tid det tar att köra 40m i 55km/h.

Orkar ni inte läsa igenom inläggen, iallafall trådstarten, så besvära er inte med att svara.
 

FTW

WTF?
Gick med
2 May 2006
Ort
-
Hoj
800, blåsvart
Two stroke man skrev:
2288978 Jag br..QUOTE]

Ja okej.. Men är det så bra att köra om vid möte?? Oavsett hur långsamt framförvarande kör?

Vet inte hur många ggr jag har fått väja halvvägs ner i diket, pga. mötande som tycker det är helt okej att köra i mötande körfält pga. att dom kör bakom en traktor el. dylikt som inte har möjlighet att lämna utrymme..
 

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
SVooSh skrev:
2288999 Suck... Varifrån får du att jag inte hjälpt bakomvarande?
Bilen låg bakom mig i 40m ungefär och på den korta tiden visade han inte att han ville om. ...

Förutom möjligvis här då. ;)

SVooSh skrev:
2288999 ... Efter en korsning har jag en SAAB som nosar mig i baken. Blir lite irriterad på det dåliga avståndet. ...


Men oavsett så var det jävligt korkat att köra om på insidan.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
SVooSh skrev:
2288999 Suck... Varifrån får du att jag inte hjälpt bakomvarande?
.

OK, ber om ursäkt i så fall! Tog för givet att du var en sån som vägrade köra i vägrenen.

FTW skrev:
2289016
Two stroke man skrev:
2288978 Jag br..QUOTE]

Ja okej.. Men är det så bra att köra om vid möte?? Oavsett hur långsamt framförvarande kör?

Vet inte hur många ggr jag har fått väja halvvägs ner i diket, pga. mötande som tycker det är helt okej att köra i mötande körfält pga. att dom kör bakom en traktor el. dylikt som inte har möjlighet att lämna utrymme..

Det är ok att köra om vid möte OM man kan göra det utan att passera mittlinjen! Det kräver ju dock ofta viss hjälp av bilen/hojen man vill köra om. Men det är klart, den hjälpsamheten finns snart bara kvar hos lastbilschaufförerna.
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Zartax skrev:
2289038 Förutom möjligvis här då. ;)
QUOTE]

Vet inte hur det är där du bor men här i Sthlm är det mer regel än undantag att man inte håller avstånd till framförvarande i trafiken. Så det kan man inte se som tecken på att någon vill köra om. Hade han däremot lagt sig till vänster så hade jag gått till höger. Och fortfarande så var det fritt i vänster körfält!

Two stroke man skrev:
2289057 OK, ber om ursäkt i så fall! Tog för givet att du var en sån som vägrade köra i vägrenen.
QUOTE]

Nej då! Är inte någon surgubbe som jag ibland undar om jag blivit stämplad som här på sh :va
Faktiskt nästan närmare 20 än 30år.



Duckie: Då var det bevisat då :hihi
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
SVooSh skrev:
2287274 Omkörningen var inte helt säker för min del. Bilen var inte många cm från min styrända. Bilen väger närmare 2ton och jag plus hoj knappt 200kg!

Tutan då? Va, fasen... det snackas om sparka speglar, dörrar och visa fingret. Har ni alla skruvat av tutan eller? :va

Funderar på att montera på något starkare. Häromdagen var en tjej ( ganska söt faktiskt ) på väg rakt mot mig över filen men hon fick smaka tutan och såg väldigt generad ut. Skäm ut dem så tittar de en extra gång nästa gång.
 

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki sv1000
Tony Tiger skrev:
2287221 SAAB 95 Kombi, Svart med svarttonade rutor. Finns nog bara en...

Var kom "Liten kuk in i bilden"?
"gubbar med liten kuk kör saab turbo" heter det ju så jag antar att trådskaparen menade det.
 

Jorreman

Mr Jorreman
Gick med
3 Dec 2004
Ort
08-land
Hoj
Suzuki Hayabusa
Har ju en sån, men de va ju inte jag lixom, så stampa nu inte på min skönhet när Ni ser den :gnissla


SVooSh skrev:
2287161 Hade tvättat hojen och var påväg hem. Körde med alla skydd utom skinnstället då jag inte kör mer än 2km och behöver plats i ryggsäcken för rengöringsprylar och annat. Nog om det.

Kör på en 50väg i typ 55. Efter en korsning har jag en SAAB som nosar mig i baken. Blir lite irriterad på det dåliga avståndet. Plötsligt hör jag en motor surra, låter som en EU-moped som sakta närmar sig och är på väg om. Tittar då i backspegeln (har bara vänstra) men ser ingenting och SAABen är borta. Konstigt! Ljudet fortsätter och nu lite högre så jag tittar i spegeln igen, fortfarande inget. Nu blev ljudet ännu starkare och på höger sida kör SAABen om , kör riktigt nära mig och det dammar bra från väggrenen.
Idiot tänker jag, hade jag vinglat till så hade det slutat illa spec med tanke på att jag inte har skinnstället på mig. 50m senare kommer SAABen ikapp en annan bil som håller laglig hastighet, men den vågar tönten inte köra om trots att det är fritt från möte.

Funderade lite snabbt på ifall jag skulle gasa ikapp men lät bli eftersom jag fortfarande inte hade lämplig utrustning för snabbåka. Men en sak är säker hade jag haft skinnstället på så hade SAABjäveln fått veta vad en crosskänga skulle kunna ställa till med :mad:

Signalament på bilen. SAAB 95 Kombi, Svart med svarttonade rutor.
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
b-man skrev:
2288861 Jag som är välutrustad.......Innebär detta att jag måste sälja min hoj nu då?
hehe nej, men vad jag har förstått så behöver du ju inte köpa dig en Saab.. :rofl
 

sandstream

Guest
SVooSh skrev:
2288747 Jo verkar inte bättre. I fortsättningen får jag åka två vändor. En för att lämna tvättartiklarna och en för att hämta kläderna jag ska ha på under tvätten. Vill ju inte gärna tvätta i skinnställ.
Eller så har du "tvättkläderna" på dig under skinnstället.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top