Hur liten kuk hade han?

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
avatar skrev:
2287421 Såg den jäveln tjugoåtta gånger ikväll. Sparkade sönder hans backspegel åt dig vid samtliga tillfällen :mad:


:rofl Det är humor ! :Bugar
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Patrik29 skrev:
2287429 Ja låg i 130 km/h på motorvägen kommer ifatt en bil framför så ja slår av på farten.I samma ögon blick så svänger en gubbe ut framför mig i 90 km/h så ja får nita och har typ ett par cm mellan framhjulet o hanns kofongare.(BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANAD PÅ FOLK SOM INTE HAR KOLL I BACKSPEGLEN)Efter han passerat ex antal bilar så svänger han in i innerfilen igen.Ja kör upp bredvid honom o tittar in i bilen,efter ett par sekunder så drar ja foten i dörren då tittar han.Ja virrar på huvudet åt han o ger honom FINGRET sen gasar ja på... :mad:

Det där är ju inte så genomtänkt, eftersom han förmodligen aldrig kommer att fatta att han körde ut mitt framför dig, utan kommer bara ihåg att det var en idiot på hoj som sparkade på hans dörr, och i värsta fall ska ta ut det på nån annan mc som hämnd...

Folk ser oss inte helt enkelt, gäller att alltid vara på beredd på såna här saker tyvärr. Fast jag förstår att du blev förbannad, det blir jag också, men att hämnas med att sparka på bildörrar hjälper ingen...

/Pajje
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Precis sådär gjorde jag idag! Det var nåt jävla moppefucko som var långt ute till vänster och vinglade på sin oranga DT50. Jag blev förbannad och körde om på höger sida. Sen kom det en annan bil ivägen, men mopedisten kom aldrig ikapp. :tummenupp
 

Becker

Medlem
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Kulltorp
Hoj
Yamaha R1 -99 Suzuki rm250 Yamaha R1 -03
Om man ska kompensera liten kuk hjälper det väl knappast med en saab eller :rolleyes: . Man får skaffa en porsche eller något annat manligt för att kompensera om man nu måste ha stödhjul för att man inte vågar köra hoj
 

Zindelin

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR1000rr -05
Om han hade tillräckligt med utrymme för att köra om dig på högersidan måste det ju betyda att du hade kunnat flytta på dig lite när du ser att han vill köra om så att han kan göra det på rätt sida. Man ska alltid underlätta en omkörning...
 

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
Motard - Moped = lika som bär!

Illa bara det men värre är att bli omkörd av en SAAB som tror sig rejsa med en moppe...byt hoj till en Mean Streak eller nåt annat stort schabrak så vågar han inte göra om det igen. Sen kanske det hade varit på plats att ta reg.numret för att underlätta identifikation då halva SAAB-stallet består av svart lack och tonade rutor. :rofl
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
sandstream skrev:
2287376 Som sagt, hur kort man än åker och hur sakta det än går så finns det alltid något ljushuvud som utsätter en för fara.
Skinnställ, ryggskydd mm på!


Jo verkar inte bättre. I fortsättningen får jag åka två vändor. En för att lämna tvättartiklarna och en för att hämta kläderna jag ska ha på under tvätten. Vill ju inte gärna tvätta i skinnställ.

Pinky skrev:
2287386 Bah, orka :fatta!. Föraren i SAABen måste ju ha nåt slags problem om han kör om en mc på högersidan som håller 55 på 50-väg, eller hur?


Wörd :tummenupp
 

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
RD 250 /RF 900
Becker skrev:
2287706 Om man ska kompensera liten kuk hjälper det väl knappast med en saab eller :rolleyes: . Man får skaffa en porsche eller något annat manligt för att kompensera om man nu måste ha stödhjul för att man inte vågar köra hoj


om man har både en stöddig bil som man lätt blåser ifrån cromsuggor med och en hyffsat potent hoj ?? har man bara pungkulor då eller ...

har stor bil , bra hoj , stort ego och en liten kuk om jag förstått allt rätt.. skall man bli impad av hojkollektivet ??

vad det gäller herr trådskapare så hade jag också blivit asförbannad .. ta regnr nästa gång .. och lägg en (*) "spärrballong" på huven

(*) ett sk road kill tex grävling som legat i solen ett par dagar.. de ser så kul ut och luktar sååå gott...
 
Last edited:

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Zindelin skrev:
2288702 Om han hade tillräckligt med utrymme för att köra om dig på högersidan måste det ju betyda att du hade kunnat flytta på dig lite när du ser att han vill köra om så att han kan göra det på rätt sida. Man ska alltid underlätta en omkörning...


Om du hade läst från början så hade du vetat att han var väldigt nära mig och det dammade om väggrenen eftersom han var väldigt långt ute.
Varför duger det inte att köra om på vänstersidan? Där var det gott om plats.

Hade han kört om på vänster sida hade jag gärna hållt till höger. Normalt är ju att man gärna väjer lätt höger när man anar en omkörning. Så hade jag väjt en halvmeter hade det varit klippt. Ganska svårt att hålla undan från en bil som plötsligt försvinner ur backspegeln och sedan dyker upp i väggrenen på ens högersida.



Räknar med att det inte kommer några inlägg från vissa här av typen "jäkla bil som körde ut alt. gjorde vänstersväng framför mig".
 
Last edited:

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
Honda CBR 929RR Fireblade -00
Becker skrev:
2287706 Om man ska kompensera liten kuk hjälper det väl knappast med en saab eller :rolleyes: . Man får skaffa en porsche eller något annat manligt för att kompensera om man nu måste ha stödhjul för att man inte vågar köra hoj

är inte saab en kuk-förkortare? :D :hihi


måste hålla med han som starta tråden, skulle blitt förbannad som få om nån skulle tränga sig förbi på insidan.. men det finns folk till allt! :4skrika
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
SVooSh skrev:
2287161 Hade tvättat hojen och var påväg hem. Körde med alla skydd utom skinnstället då jag inte kör mer än 2km och behöver plats i ryggsäcken för rengöringsprylar och annat. Nog om det.

Kör på en 50väg i typ 55. Efter en korsning har jag en SAAB som nosar mig i baken. Blir lite irriterad på det dåliga avståndet. Plötsligt hör jag en motor surra, låter som en EU-moped som sakta närmar sig och är på väg om. Tittar då i backspegeln (har bara vänstra) men ser ingenting och SAABen är borta. Konstigt! Ljudet fortsätter och nu lite högre så jag tittar i spegeln igen, fortfarande inget. Nu blev ljudet ännu starkare och på höger sida kör SAABen om , kör riktigt nära mig och det dammar bra från väggrenen.
Idiot tänker jag, hade jag vinglat till så hade det slutat illa spec med tanke på att jag inte har skinnstället på mig. 50m senare kommer SAABen ikapp en annan bil som håller laglig hastighet, men den vågar tönten inte köra om trots att det är fritt från möte.

Funderade lite snabbt på ifall jag skulle gasa ikapp men lät bli eftersom jag fortfarande inte hade lämplig utrustning för snabbåka. Men en sak är säker hade jag haft skinnstället på så hade SAABjäveln fått veta vad en crosskänga skulle kunna ställa till med :mad:

Signalament på bilen. SAAB 95 Kombi, Svart med svarttonade rutor.

Jag hade också kört om dig om du legat och krypkört i 55 :mad:

Edit: :hihi
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Instabil skrev:
2288762
vad det gäller herr trådskapare så hade jag också blivit asförbannad .. ta regnr nästa gång .. och lägg en (*) "spärrballong" på huven QUOTE]

Borde ha gjort det.
Under omkörningen som inte gick i supersporttempo var tankarna blandade av förvåning och att hålla stadig kurs. Direkt därefter var jag en aning paff. Sen gick tankarna i om jag
1. skulle åka ikapp och räcka upp mellanfingret
2. skulle åka ikapp och lämna stövelavtryck
3. ta reg nr

Slutade med en tråd på sh.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Varje gång jag kommer ikapp och blir hindrad av en hoj så undrar jag vad felet på hojåkaren egentligen är. Han tänkte väl inte på dammet och tyckte det var mer plats åt höger.
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Chronic skrev:
2288802 Varje gång jag kommer ikapp och blir hindrad av en hoj så undrar jag vad felet på hojåkaren egentligen är. Han tänkte väl inte på dammet och tyckte det var mer plats åt höger.

Inget skinnställ! Hur svårt ska det vara :4skrika
 

FTW

WTF?
Gick med
2 May 2006
Ort
-
Hoj
800, blåsvart
Two stroke man skrev:
2287418 Det är många gånger jag har haft god lust att köra om både bilar och motorcyklar på höger sida när dom vägrar hålla åt sidan och släppa förbi mig och det är för mycket trafik för en vanlig omkörning.

Du skojar va? Letar efter tecken på ironi någonstans.. Äh va dum jag är klart du skojar :tummenupp

Edit:
Till trådskaparen: förstår dig fullkomligt. Idioter finns det gott om.. Men egentligen var det bra att du inte gjorde nåt förhastad (klack+sidospegel t.ex.) då man aldrig vet vad bilförar-helvetet får för sig då... Bättre att bara hålla undan som du gjorde.
 
Last edited:

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Mölndal
Hoj
KTM Superduke
Skit också...

Jag som är välutrustad.......Innebär detta att jag måste sälja min hoj nu då?
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Har varit med om exakt samma sak fast med en gubbe med pipa i en Nissan sunny.
Och det roligaste var att snuten låg bakom och såg allt men sket i att han körde om mig på insidan.
Var också på väg till OK för att tvätta hojen och hade jeans och t-shirt på mig.
Kör då upp jämsides med bilen igen som har vänster framruta nere.
Och ger honom ett litet fint varspärrs vrål från sliponet rakt i örat innan jag ger fullt och drar hela bilkön med snuten efter så klart.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top