Hur lindrar man bäst brännsår?

Lite av en huskur jag lärt mig efter att ha jobbat ett gäng år inom restaurang.

Ketchup !!!!

Innehåller olja, som smörjer, och sen är det något annat som lindrar och motverkar infektion.

Låter lite konstigt, men funkar hundra.

Ouch! Testa aldrig huskurer på brännsår, de ska till doktorn. Amatörer som sett skadan på ett foto kan inte bedöma av vilken omfattning och djup skadan är. Smörj på ketchup, :rolleyes: jag hoppas verkligen du själv inser hur dumt det rådet är. Ketchup funkar utmärkt som kopparputsmedel för sina fina frätande egenskaper...

Doktorn, marsch pannkaka!

Läser ni, så ser ni att det är ca 1 år sen det hände:tungan
Varit vissa probs då det blev på så pass stor yta, men tiden läker alla sår:pannkyss

Willmar skrev:
2678220 Läser ni, så ser ni att det är ca 1 år sen det hände:tungan
Varit vissa probs då det blev på så pass stor yta, men tiden läker alla sår:pannkyss
Jo, jag såg det efter ett tag... :rodnar men fegade inte med ta-bort-inlägget-knappen. Jag menar, folk bränner sig nog fortfarande och någon kanske fattar att brännsår inte är att leka med utan rasslar iväg till doktorn på direkten istället för att sätta sig på ett forum och få mer eller mindre goda råd. :pannkyss

Titania skrev:
2678413 Jo, jag såg det efter ett tag... :rodnar men fegade inte med ta-bort-inlägget-knappen. Jag menar, folk bränner sig nog fortfarande och någon kanske fattar att brännsår inte är att leka med utan rasslar iväg till doktorn på direkten istället för att sätta sig på ett forum och få mer eller mindre goda råd. :pannkyss
Självklart kommer folk att bränna sig:gnissla jag säkerligen kommer att klanta mig mer:tungan Sen att det alltid låter så lätt att gå till doktor, tyvär är det ej så lätt för alla:näsblod

Willmar skrev:
2678426 Självklart kommer folk att bränna sig:gnissla jag säkerligen kommer att klanta mig mer:tungan Sen att det alltid låter så lätt att gå till doktor, tyvär är det ej så lätt för alla:näsblod

Upp med nya kort nu då! Hur ser det ut idag? Snart nyår med massa brännskador på smällare och raketer på G.......

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT