Hur ligger ni till?

Ganska jämnt 1500 mil. Kylaren sprack för en månad sen, väntat på delar från USA ooch nu har de kommit, kylare och nytt blås.
Fattar inte heller det där med milen på gamla hojar. Skulle aldrig fiffla med mätaren.

Inte mycket, max 200-250 mil tror jag... :gnissla Alldeles för mycket jobb, och när man varit ledig har vädret varit piss som kompensation. Men det blev en sväng nu idag, fint väder och ledig för en gångs skull. Fast ett uppfriskande släpp i en rondell visade att både asfalt och gummi egentligen var för kalla för att man skulle kunna ha riktigt kul.
Men ställa av? Nää... min hoj kostar så litet att försäkra ändå, och ibland kommer det ju en sån där kall klar snustorr solig vinterdag när man kan köra nån halvtimme innan man får bändas av hojen. :D

Börjar närma mig 1000 sträcket på väg o 100 på bana...

Ställer inte av, kör pendlar 15mil om dagen. :D

Hoppas det inte blir kallare en det är just nu på ett bra tag. :gnissla

Blev bara 400mil i år. Blev av med kortet 3 Juli, får tillbaka 4 November och då är det lite sent att ta ut hojen igen. Längtar till nästa säsong redan.

Ställer inte av, kör året runt om bara vägarna är någorlunda torra.
Har annars inga problem med kyla och regn, det är mer det om man har en hoj som man vill hålla någorlunda snygg så tar vintern hårt på finishen.
Jag bodde i Göteborg tidigare när jag pluggade, hade då en gammal CB 500 som gick året runt. Efter att ha gått sex vintrar och stått ute året runt såg den ut som man kan förvänta.
I år har det bara blivit 150 mil, men jag kör inte för att transportera mig primärt utan för att ha kul. Läg där till familj och 60 timmars arbetsvecka så blir det som det blir.

Last edited:
Denna säsong blev det 500 mil. Skulle tro att endast hälften av dessa utförts i solsken...

Andra år med bättre väder brukar bli 6-700 mil.

Har en liten fundering bara... Är det "coolt" att vara den som kört mest mil/år eller?

Själv anser jag att kvalitet går före kvantitet. Jag har iaf njutit mer av varje mil detta år. Sen får man ta att man blir kallad "solskensåkare" också... :D

*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back