Hur ligger det till med maskindiskmedel ?

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
54
Skulle köpa en refill påse med yes maskindiskpulver och fick veta att det tydligen skulle ha utgått ?

Någon som sitter på lite info angående detta.

Nu finns det en påse med 16 tabletter att köpa som kostar lika mycket som en påse med pulver, pulverpåsen räcker dock till 40 diskar kanske :mad:

:gnissla

Hehe är folk bekväma av sig nu förtiden eller vad .... Undra när man slipper torka sig själv

Ljunghusen skrev:
2631654 Dom där toaletterna som sprutar vatten i röven är ju fräcka men inte hittat nåt ställe man kan prova dom :D

Tror du man kan provköra rövspruten innan köp ?

Nu har jag provkört en diskmaskin med en tablett och all min förut så rent diskade disk är nu täckt av denna tabletts innehåll, fucking jävla helvete.

Så nu slog jag igång diskmaskinen igen för att diska bort resterna av denna djävulens påfund ( tabletten )

återkommer senare med en resultatrapport

Olsson skrev:
2631765 Nu har jag provkört en diskmaskin med en tablett och all min förut så rent diskade disk är nu täckt av denna tabletts innehåll, fucking jävla helvete.

Så nu slog jag igång diskmaskinen igen för att diska bort resterna av denna djävulens påfund ( tabletten )

återkommer senare med en resultatrapport

hur gick det ? jag är så nyfiken :3freak

kruss skrev:
2631830 hur gick det ? jag är så nyfiken :3freak

Det gick inte bra alls. Tabletterna funkar inte till en bänkdiskmaskin, det är för lite vatten och för koncentrerad tablett så efter diskning nr 4 så vart det rent från diskmedel :va

Blue skrev:
2631851 Har du provat att borra!?

Tror inte att en borr kan göra min disk ren, möjligtvis om man mekar på ett negerkrull och kör rent. Gisningsvis tar det för lång tid :gnissla

Last edited:
Olsson skrev:
2632007 Det gick inte bra alls. Tabletterna funkar inte till en bänkdiskmaskin, det är för lite vatten och för koncentrerad tablett så efter diskning nr 4 så vart det rent. :va

Tror inte att en borr kan göra min disk ren, möjligtvis om man mekar på ett negerkrull och kör rent. Gisningsvis tar det för lång tid :gnissla

Nu sedan den helautomatiska diskmaskinen har flyttat till eget boende har jag prövat diverse medel i den andra, tabletter, pulver och flytande medel i bubblor?

Det som funkar absolut bäst är det gamla hederliga pulvret.

Nu har jag tabletter kvar, men ungefär en gång på tio får jag samma symptom som du, nästa gång blir det vad f-n som helst i pulverform.

Blanco skrev:
2632021 Tabletterna funkar utmärkt på min....Jag har inte en fullstormaskin heller... Du kör väl med yes??

Jepp men jag vill ha pulver, som tydligen har utgått :gnissla

GuW skrev:
2632024 Nu sedan den helautomatiska diskmaskinen har flyttat till eget boende har jag prövat diverse medel i den andra, tabletter, pulver och flytande medel i bubblor?

Det som funkar absolut bäst är det gamla hederliga pulvret.

Nu har jag tabletter kvar, men ungefär en gång på tio får jag samma symptom som du, nästa gång blir det vad f-n som helst i pulverform.

Men tjejen var runt på 2 affärer idag och skulle köpa pulver. Hon hittade inget utan fick till svar att PULVRET HAR UTGÅTT ? va fan gör man nu då.

Det fanns en sort och det var eldorados pulver, det diskar ju inte ens.

Last edited:
Ljunghusen skrev:
2631665 Dom borde väl ha en demo tycker jag :rolleyes:

Hört att en del kört demo på tarmsköljningsutrustning "kolla här vad bra det sköljer":näsblod

Olsson skrev:
2632025 Jepp men jag vill ha pulver, som tydligen har utgått :gnissla

är väl omodernt med pulver, kanske finns på Rusta, Överskottsbolaget eller nånstans, kom bara inte på snilleblixten att hälla i vanlig flytande diskmedel, jag har testat och kan säga att det är inte värt det:näsblod

Last edited:
Olsson skrev:
2632025 Men tjejen var runt på 2 affärer idag och skulle köpa pulver. Hon hittade inget utan fick till svar att PULVRET HAR UTGÅTT ? va fan gör man nu då.

Du har redan tjej alltså...? Då ser jag inte riktigt problemet. Är hon stor? :va

Nu finns det ju även tabletter där man inte behöver mata ut den ur påsen! lite dyrare men klart värt det :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg