Spiido
Medlem
JB weld, det är typ NASA`s variant på silvertejp?! 
Blir att skaffa en tub
Blir att skaffa en tub

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

JB weld, det är typ NASA`s variant på silvertejp?!
Blir att skaffa en tub![]()
- köp två kit , ett och öva med och visa regeringen hemma att du fan inte behöver köpa en ny vad fan det är
Jb Weld är mer ett lim än spackel
Om man ska "fulmeka" och laga saker lite okonventionelt krävs det lite kunskaper hur, annars blir det sällan bra bara en tanke, har hållit på med sådant länge............så jag vet!
Har du några tips på hur man ska göra isåfall?Om man ska "fulmeka" och laga saker lite okonventionelt krävs det lite kunskaper hur, annars blir det sällan bra bara en tanke, har hållit på med sådant länge............så jag vet!
Jag skulle nog inte ha använt JB weld utan istället någon typ av knådepoxi och byggt upp den skadade delenHar du några tips på hur man ska göra isåfall?
Jag fick tag på JB Weld tidigare i veckan och la på ett par lager under veckan som gick. Monterade ihop allt idag och det läckte mer än det gjorde innan...
Hur många lager JB weld ska man lägga på egentligen? Jag la på 2-3 lager på insidan och 2lager på utsidan och allt flexade ändå ganska bra när det satt på sin plats.
Jag skulle nog inte ha använt JB weld utan istället någon typ av knådepoxi och byggt upp den skadade delen
Okej.. Kan du isåfall rekomendera en sådan som klarar av lite temperaturer? Hojen är ju luftkyld så det finns risk att det blir lite halvvarmt.
Vill du köra, så få det svetsat
Kladda med massa annat brukar kunna straffa sig när man minst anar det..
Får ta och kika på det ifall jag misslyckas andra gången med JB weldHar använt från Ok, Jula mfl tex
[TD="width: 25"][/TD]![]()
[TD="width: 405, align: left"] KNÅDEPOXY REPAIR LOCTITE 48GR, men som sagt tidigare så är renhet väldigt viktigt om det ska fungera. Motorblocket blir nog inte så varmt där bak så det är nog inget problem med värme
[/TD]
Vill du köra, så få det svetsat
Kladda med massa annat brukar kunna straffa sig när man minst anar det..

Allt har med vad man har för resurser att lägga ut(kunskap ekonomi mm), givetvis är det mycket bättre att svetsa en sådan skada, men ibland så kanske det inte är värt det, man kanske inte har råd eller har kunskaper att svetsa eller inte känner någon som kan! , då kan en sådan "fullagning" vara helt ok och fungera hur bra som helst.. (bara mina erfarenheter)![]()

|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |